Hokejová sezóna 2005/2006 nemusí být k vidění na České televizi, resp. na ČT 2. Enormní zájem získat práva na vysílání české hokejové extraligy projevila společnost GES Holding, která ovládá televize Prima a Galaxie.
Generální ředitel Primy Martin Dvořák oznámil koncem července, že se chystají jednat s BPA, tedy s agenturou prodávající televizní práva na vysílání extraligy. Navíc pro deník Sport nastínil, jak by televizní hokej vypadal v jejich režii. „Máme k dispozici dva kanály, takže jsme schopni nabídnout více zápasů,“ říká Dvořák a doplňuje: „Stále existuje možnost, že bychom s přenosy začali dříve. Vše záleží na tom, jestli bude využita opce.“ Dvořák naráží na fakt, že práva na letošní sezónu stále drží Česká televize s tím, že na další rok má opci. Dále oznámil, že agentuře BPA hodlá Prima předložit zajímavé podmínky týkající se nejenom finanční stránky, ale také vysílacího schématu. Manažeři televize uvažují, že by do týdenního schématu byly zařazeny hned dva přímé přenosy a rovněž záznamy utkání.
Ještě koncem minulého měsíce na záměry komerční televize zareagovala ředitelka BPA Jana Obermajerová slovy, že „v současné době má práva Česká televize, takže není co řešit.“ Avšak potvrdila, že o zájmu Primy ví, nechce však předbíhat událostem. Deníku Sport navíc odpověděla známou poučkou: „Platí však, že nikdy neříkej nikdy. Nemůžu tedy vyloučit, že by nemohlo někdy dojít ke změně.“
Pro BPA není Prima neznámým obchodním partnerem. Přenosy z mistrovství světa formule 1 a silničních motocyklů jsou už delší čas pravidelně k vidění právě na Primě a jejich televizní práva na českém trhu prodává právě BPA. Obermajerová se brání jakémukoliv případnému protěžování a jasně říká: „To neznamená, že bychom někoho preferovali. S prací České televize jsme spokojeni a totéž platí i v případě Primy.“
ČT úmysly Primy nevzrušují
Otakar Černý, vedoucí sportu ČT, se podivil nad úmyslem komerční televize. Žádnou vzrušenou reakci však tato informace prý v redakci sportu nevyvolala. „Nevím o tom a ani mě to nevzrušuje. Nevidím důvod, proč by se neměla prodloužit opce.“ Vše ostatní Černý považuje pouze za spekulace a dodává: „Takovou kvalitu jim (BPA) však nikdo nenabídne.“ Přesto uznává, že práva prodává BPA a záleží pouze na jejich zástupcích, komu se rozhodnou přiklepnout přímé přenosy z extraligy.
Černý se začátkem května v rozhovoru pro RadioTV vyjádřil, že „hokej je naše (pro ČT) výstavní skříň,“ proto jistě by redakci sportu mrzelo, že by ČT o práva na český hokej přišla. Dále na dotaz, jak se dívá na současnou smlouvu s BPA, kterou měl podepsat předminulý šéf sportovní redakce Jiří Baumruk, Černý odpověděl diplomaticky: „Smlouva o které mluvíte mi není známa. Já ji nepodepisoval, nevím o ni a nechci vědět. Vím, že pokud bude nová, musí být úplně jiná – nová. O ceně hovořit nebudu.“
V médiích se spekulovalo, že smlouva na vysílání českého extraligového hokeje je pro Českou televizi nevýhodná. Údajné nevýhodné podmínky pro ČT „zlomily vaz“ tehdejšímu vedoucímu sportu Baumrukovi, který byl později z funkce odvolán v té době generálním ředitelem ČT Dušanem Chmelíčkem. Baumruk pak odešel do firmy Antonína Charouze, který vlastní i BPA.
Prima věří, že ČT porazí
„Když zvládáme fotbalovou Gambrinus ligu, nevidím důvod, proč by to nemohlo jít s hokejovou extraligou,“ sebevědomě sděluje své pocity Dvořák a domnívá se, že by na Primě nemuseli radikálně měnit počty svých redaktorů a zaměstnanců. Ovšem vzápětí nepřímo nabízí práci sportovním redaktorům, kteří v současné době komentují hokej právě na veřejnoprávní televizi. Měla by případně Prima zájem o takové eso, jako je Robert Záruba, který si již práci v komerční televizi vyzkoušel? „Samozřejmě bychom se tomu nebránili,“ odpověděl pro Sport s úsměvem Dvořák.
Generální ředitel Primy nyní nechce podrobněji mluvit o vysílacích dnech z důvodu předčasnosti realizace, není však vyloučené, že by současný sobotní termín zůstal. Dvořák také počítá se zachováním hokejového týdeníku, který by měl být obdobou nynějšího magazínu Buly na ČT 2.
„Nejsme tak daleko, abych mohl říci, zda se budou vysílat šoty z první ligy a juniorské extraligy,“ říká Dvořák a stejně zdrženlivý je i v otázce konkrétních nabídek, které BPA předkládají. „Musíme vycházet z toho, jakou smlouvu podepsala Česká televize. Nejde však jen o peníze, ale také o reklamní plnění, vysílací čas a flexibilitu,“ vyjmenovává Dvořák nejdůležitější body smlouvy.
Jak by mohl případně v budoucnu vypadat hokej na Primě, o tom bude možné si udělat obrázek již příští rok. Prima nabídne svým divákům a hokejovým fanouškům zápasy Světového poháru.