Loterijní společnost Sazka zatím nemá žádné informace o tom, že by se generální ředitel České televize Jiří Janeček měl sejít s jejím šéfem Alešem Hušákem. Janeček si chce s Hušákem popovídat o plánovaném ukončení spolupráce mezi Sazkou a ČT. Vysíláním losování Sportky na své obrazovce získávala veřejnoprávní televize zhruba 100 milionů korun ročně. Sazka chce nyní přejít ke komerčním televizím.
Bude Hušák trucovat?
„Mám pro pana Hušáka něco připraveno, ale asi bude trucovat,“ prohlásil pro deník Právo po pátečním jednání parlamentní mediální komise Janeček. Sazka koncem minulého týdne o žádné chystané schůzce s ředitelem ČT nevěděla. „Česká televize nás v této věci vůbec nekontaktovala, o žádné plánované schůzce ani nabídce na ni nevíme,“ prohlásila mluvčí společnosti Stanislava Doubravová. Sazka už od září stáhla z vysílání ČT každotýdenní losování Sázky 5 ze 40. „Ta loterie skončila. Informovali jsme o tom ministerstvo financí i ČT,“ uvedla mluvčí.
Česká televize přesto na neděli 5. října losování anoncovala ve svém programu. Na Kavčích horách totiž ještě několik dní před vysíláním nevěděli, zda loterie skutečně skončí. „Nechápeme to. Českou televizi jsme o ukončení losování 5 ze 40 informovali už v červenci. Při té příležitosti jsme navrhovali ke konci září také rozvázat celkovou smlouvu s ČT, ale televize byla proti,“ tvrdí Doubravová. Sazka mezitím začala na televizi Nova vysílat novou loterii T-Mobile Renta a další loterii Euromiliony plánuje vysílat na Primě (představí ji už zítra).
Nova za loterii platí, ČT inkasovala
„T-Mobile Rentu dodáváme Nově na klíč jako hotový pořad a ona nám za něj platí. Tak to je běžné všude na světě. Nevím proč, ale jenom u nás v České republice je vžitá představa, že by loterijní společnost měla platit veřejnoprávní televizi za to, že v jejím programu vysílá své losování,“ řekl na nedávné tiskové konferenci k uvedení T-Mobile Renty Aleš Hušák v narážce na skutečnost, že Sazka musí ČT platit za vysílání losování Sportky. Pro ČT by odchod Sazky znamenal ztrátu přibližně 10 procent ročního příjmu z prodeje reklamy.
Česká televize nyní řeší obecně problém s malou vyprodaností reklamních časů a generální ředitel Jiří Janeček kvůli tomu hodlá prověřit spolupráci se společností Arbomedia, která reklamu na ČT prodává. Firma se brání tím, že reklama v prime time je pravidelně vyprodaná, zatímco méně atraktivní časy zadavatelům tolik nevyhovují. ČT může ze zákona věnovat reklamě jedno procento celkového vysílacího času. Reklamní bloky mohou zabrat maximálně šest minut v hodině. Komerční televize mohou věnovat reklamě 15 procent celkového vysílacího času, maximálně 12 minut v jedné hodině. Každoročně využijí ale maximálně pět procent vysílacího času vyhrazeného reklamě.