Hodnota reklamního prostoru v televizích mírně klesá, internet roste o pětinu

internet-reklama-651

Ceníková hodnota reklamního prostoru je ve třech čtvrtinách letošního o 1,2 % nižší než vloni. Podle aktuálních dat Admosphere, dceřiné společnosti realizátora peoplemetrového projektu MEDIARESEARCH, vykazují mediatypy televize a tisk pokles, růstem se naopak může pochlubit internet. Monitoring však zahrnuje pouze ceníkové ceny, takže reálná hodnota reklamního prostoru se může značně lišit.

Ve třech čtvrtinách roku poklesla ceníková hodnota reklamního prostoru v televizi a tisku. Podle aktuálních dat využili zadavatelé televizní reklamu ceníkové hodnotě nižší o 6,7 procenta ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Vzhledem ke změnám obchodní politiky televizní skupiny Nova, která začátkem roku výrazně zdražila reklamu a zrušila obvyklé agenturní provize, byl obdobný pokles očekáván. Printová média poklesla o dvě procenta.

Hodnota internetové display reklamy, tedy bez zahrnutí katalogových a pay-per-click kampaní, vzrostla o více než pětinu, přesněji o 22,6 procent. Příjmy z display reklamy jsou přitom životně důležité pro většinu zdejších mediálních domů provozujících obsahové portály.

Ceníková hodnota reklamního prostoru však nemusí vypovídat o investicích do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení. Monitorovaná média totiž svým klientům obvykle poskytují slevy až v desítkách procent z ceníkových cen.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .