V nepříjemném sporu je již několik měsíců kabelová společnost Karneval v severozápadních Čechách. Své klienty na Mostecku rozdráždila natolik, že se zákazníci kabelovky spojili dohromady podle hesla: v jednotě je síla. Karneval je nyní v defenzívě.
„Náměstkyně primátora Mostu zaslala Radě dopis se stížnostmi Mostecké bytové a.s. a SBD Krušnohor s upozorněním na nevyhovující kvalitu signálu v síti Karnevalu. Rada v této věci nemá přímou působnost, ale obrátila se na Český telekomunikační úřad (ČTÚ) s podnětem zjistit stav a případně dosáhnout nápravy, zejména ve věci dodržování technické normy ČSN EN 50083 – ČSN 367211. Zároveň předala ČTÚ podněty se žádostí o sdělení výsledku šetření,“ sdělil RadioTV začátkem ledna k případu Pavel Barák, vedoucí informačního oddělení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).
Tisíce diváků totiž kritizují kvalitu televizního signálu a jeho cenu. Stížnostmi zavalené obce a bytové organizace loni žádaly centrální úřady o nápravu. Za práva klientů se nejvíce pere bytové družstvo SBD Krušnohor a obecní úřad Meziboří. Stížnost na RRTV zaslal Magistrát statutárního města Most.
Státní experti ale šetřeními neprokázali, že by Karneval porušil zákon a normy.
Přesto je to nyní kabelové společnosti vystupující pod značkou Karneval doslova k ničemu. Masové protesty zákazníků na Mostecku totiž neslábnou, ale naopak vznikají nové formy, jak kabelovce ztrpčovat život.
Nejnověji tento týden museli manažeři Karnevalu trpět v přímém přenosu. Z televizního studia mostecké TV DAKR se vysílala v přímém přenosu hodinová diskuse, která běžela na infokanálu Forcable/Lyra Net. Samotná TV DAKR se několik měsíců dohadovala s kabelovou společností, aby její vysílání bylo zpět v základní nabídce. Nakonec musela rozhodnout RRTV, která Karnevalu sdělila, aby tak učinil.
Mimořádná diskuse je mnohými považována pokusem o smír mezi Karnevalem a jeho kritiky. Manažeři Karnevalu k debatě svolili, přestože museli očekávat ostrou kritiku. Pod tlakem lidí a místní samosprávy firma nakonec v televizním přenosu slíbila, že bude s okolím lépe komunikovat. Karneval se domnívá, že tím začíná nová éra.
Karneval: Podcenili jsme komunikaci s klienty
„Karneval pochybil. Neměl dopustit zvýšení cen, ztratil tak řadu zákazníků,“ řekl u kulatého stolu starosta Meziboří Petr Červenka. „Ceny jsou přiměřené poskytovaným službám,“ oponoval mu Petr Opletal, provozní ředitel Karnevalu.
„Provoz není kvalitní,“ kritizoval kvalitu televizního signálu František Ryba, ředitel SBD Krušnohor. „K poruchám mohlo dojít, ale to je již za námi,“ řekl Vladimír Petržílka, technický ředitel Karnevalu a připomněl, že jeho společnost musela řešit nepředvídatelné události při loňské rekonstrukci kabelové sítě. Poruchy v příjmu TV Nova chce firma brzy vyřešit s Českými radiokomunikacemi.
„Město je veřejno-právní korporace a musí hájit zájmy občanů,“ uvedla v přenosu Hana Jeníčková, náměstkyně mosteckého primátora a zdůvodnila tím, proč Magistrát Mostu se do celé záležitosti kolem Karnevalu zapojil. „Zlepšujeme i vztah k městům,“ uvedl Opletal a podotkl, že podobné vysílání se zástupci firmy a zákazníky by se mělo v budoucnu opakovat. „Bylo to přínosné,“ potvrdil Červenka a Jeníčková navrhla, že příště by se mělo zvolit pouze jedno palčivé téma – třeba ceny. „Diskuse smysl měla, i když odpovědi mě příliš neuspokojily,“ řekl Ryba. Některé odpovědi považoval za nejasné a vyhýbavé.
Provoz Zákaznického střediska v Mostě byl ukončen k 27. listopadu 2003 a společnost Karneval odkazuje nyní své klienty z Chomutova, Mostu a Žatce pouze na Modrou linku Intercable CZ – 844 111 160.
Karneval je obchodní značkou loni sloučených firem TES Media, spol. s r.o. a Intercable CZ, s.r.o. (od 9. února 2004 nový název Karneval Media, s.r.o.), které před lety zahájily činnost na severu Čech.
Karneval Media, s.r.o. se sídlem v Plzni nyní stoprocentně ovládá nizozemský ICZ Holding B.V. z Amsterdamu, Koningslaan. TES Media spol. s r.o. se sídlem v Praze 100% vlastní Central Europe Cable Holdings, a.s.