Než se Nova vrátí do ATO, zřejmě bude muset stopnout vlastní peoplemetry

chytra-televize-651

Televize Nova oficiálně požádala o členství v Asociaci televizních organizací, která zastřešuje zatím jediné elektronické měření sledovanosti. Nova tuto asociaci původně spoluzaložila, no loni z ní vystoupila kvůli nesouhlasu s výběrem realizátora měření. Stalo se tak na protest proti tomu, že v tendru zvítězila agentura Mediaresearch, přičemž ta byla jediným účastníkem tendru, který splnil všechny podmínky. Vedení Novy prosazovalo nový tender, aby bylo možné vybírat z více nabídek.

Proti tomu se postavily ostatní televize. Nova totiž prosazovala agenturu AC Nielsen, která byla z tendru vyřazena kvůli formálním nedostatkům, zatímco ostatní členové ATO preferovali podepsání dohody s agenturou Mediaresearch. Ta zajišťuje elektronické měření sledovanosti na českém trhu od roku 2002.

Nova založila „vlastní“ měření sledovanosti

Nova posléze nejenže vystoupila z Asociace televizních organizací, ale dokonce založila vlastní asociaci – Sdružení pro měření sledovanosti – které mělo za cíl vybudovat úplně nový peoplemetrový průzkum v České republice. Toto měření měla financovat téměř výhradně Nova, náklady by se vyšplhaly odhadem na 60 milionů korun ročně. To je hodnota srovnatelná s cenou jedné „kontejnerové“ reality show nebo talentového formátu.

Po výměně vedení televize Nova a CME se nicméně objevila informace, že televize Nova usiluje o návrat do Asociace televizních organizací. Na konferenci Forum media to potvrdila Renana Týmová, která v asociaci zastupuje Českou televizi. Zároveň ale neurčitě uvedla, že než se Nova do asociace vrátí, musí splnit určité předpoklady.

Podaří se znovusjednotit trh ještě před koncem roku?

Aniž by to kdekoliv oficiálně zaznělo, je více než pravděpodobné, že členové asociace budou před přijetím Novy tlačit na to, aby došlo k úplnému zastavení všech příprav paralelního projektu měření sledovanosti. Přitom první data z tohoto projektu měla být k dispozici už dnes, tedy 15. listopadu. Prozatím však jde pouze o zkušební provoz a první oficiální výsledky jsou očekávány až od 1. ledna 2014.

Nova zatím neupřesnila, zda skutečně zastaví „svůj“ peoplemetrový projekt a zda dojde k pozastavení či rozpuštění nově založeného Sdružení pro měření sledovanosti. Jen samotné podání žádosti o členství v ATO však naznačuje, že nový management CET 21 a CME má zájem urovnat vztahy na českém trhu a nehodlá se pouštět do riskantních operací, které by mohly nepřiměřeně zatížit rozpočet zdejšího televizního lídra.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .