Do konce vysílání česko-slovenské verze hudebního kanálu MTV zůstává 40 dní. Právě v této době začala skupina Viacom testovat českou lokalizaci programu MTV Europe, kterým plnohodnotnou lokální verzi nahradí. Testy zahrnují několik zemí.
Až skončí česká verze hudebně-lifestylového programu MTV, na zdejší trh se vrátí původní verze MTV Europe, která zde vysílala do roku 2009. Vlastník značky, americký koncern Viacom, převezme provoz MTV na českém trhu přímo pod sebe, jelikož skupina Nova, jakožto vlastník licence pro českou verzi MTV, neměla zájem na prodloužení spolupráce.
Aby mohl Viacom i nadále nabízet českým a slovenským divákům pořady v jejich jazyce, zahájil technické testy lokalizace programu MTV Europe. Jak píše web Parabola.cz, u této stanice byly zapojeny volitelné DVB titulky v českém, maďarském a rumunském jazyce a dále také česká a maďarská zvuková stopa. Podle Parabola.cz vše nasvědčuje tomu, že stávající programy MTV Czech, MTV Hungary a MTV Romania budou nahrazeny celoevropskou verzí kanálu MTV Europe.
České titulky a česká zvuková stopa u vybraných pořadů sice umožní televizi MTV i nadále oslovovat zdejší diváky v jejich rodném jazyce, nicméně tento model už neumožňuje zařazovat do programu vyloženě lokální produkci nebo živé vysílání z českého studia. Rovněž nebude možné zařazovat ani místní SMS chat a další specifické programové prvky.
Pokud jde o reklamní spoty, ty se budou zřejmě objevovat ve všech jazycích a nebudou nijak odpojovány. Diváci v Maďarsku nebo Rumunsku tak uvidí případné české reklamní spoty a rovněž čeští diváci budou muset strpět reklamy z jiných zemí. Podobný model funguje i u dalších kabelových a satelitních programů, které mají jednu verzi svého programu pro několik trhů současně.