Své prvenství v podílech sledovanosti opět potvrdila televize Nova, a jako důkaz přidala hned několik rekordů. Historicky nejlepšího výsledku dosáhla také talkshow Uvoľněte se, prosím. Výsledky zveřejnila společnost ATO na základě …Své prvenství v podílech sledovanosti opět potvrdila televize Nova, a jako důkaz přidala hned několik rekordů. Historicky nejlepšího výsledku dosáhla také talkshow Uvoľněte se, prosím. Výsledky zveřejnila společnost ATO na základě peoplemetrového měření firmy Mediaresearch.
Podíl Novy na ostře sledovaném televizním trhu se poměrně slušně zvedl. V pátém týdnu to bylo u dospělé populace (15+) 45,59% oproti týdnu čtvrtému, kdy získala 43% podíl. Ve večerním čase (prime time) – to znamená mezi 19. a 23. hodinou – stoupl její televizní podíl dokonce o hodnotu 3,5 bodu na 46,69%, což je nejvíce za poslední měsíc. Co se týče rekordů, může být Nova hrdá na své seriály Ordinace v růžové zahradě a Místo v životě. Úspěšným dnem (share za celý den od 6:00 do 6:00 u populace 15+) byl pro ni čtvrtek 2. února, kdy získala na svou stranu 48,56% diváků.
Přispěl k tomu již jmenovaný seriál Ordinace v růžové zahradě, který sledovalo podle zveřejněných výzkumů 2 298 000 diváků a sledovanost se během pořadu vyšplhala až na 3 115 000 diváků, což je 68% diváků, kteří v tu chvíli seděli u obrazovek. Rovněž seriál Místo v životě už má místo mezi televizními diváky, volné pokračování seriálu Místo nahoře, který loni vysílala Česká televize, sledovalo v neděli přes 2 622 000 dospělých diváků. Dodejme, že Nova hned prvním dílem předstihla nejlepší výsledek České televize, jejíž Místo nahoře dosáhlo nejvyššího ratingu 23,6%. Více v článku Místo nahoře u diváků nepropadlo, ale ani neoslnilo.
O neúspěchu nemůže mluvit ani ČT1, a to i přesto, že v 5. týdnu její sledovanost u dospělé populace mírně poklesla, a to z 21,41 na 20,74%. Její výsledky jsou víceméně stabilní, odchylky se pohybují v rozmezí dvou bodů. V hlavním vysílacím čase (prime time) sledovanost činí 22,19%. Také ČT 1 má své rekordy (nejčastěji v pátek) – a to ponejvíce seriálem Četnické humoresky (3. února share 22,7%) a pořadem Uvolněte se, prosím, který si tento týden získal rekordní sledovanost, a sice 18,8%, což je 1 613 000 dospělých, 42 tisíc (3,7%) dětí ve věku 4 až 14 let. Přesto tradičně ve sledovanosti převažují ženy. Sledovanost této show je podle záznamů televize 20,5% při podílu na publiku 45%. Mužů se zde objevuje 17,0% při podílu na publiku 41%. Převažují zde diváci s vysokoškolským vzděláním (62% podíl na publiku). Pozornost přitahuje i pořad Zahrada (neděle 5. února share 8,1%, 697 tis. diváků) a pořad Třináctá komnata (31. ledna 17,4%).
Své diváky si nachází i ČT2. Diváci se k ní uchylují, zvláště hledají-li zklidnění od emotivních seriálů, které dominují na komerčních televizích. Nabízí jim zajímavé publicistické pořady, sport i dramatickou tvorbu. Nadále zde bodují rovněž Manželské etudy po 20 letech (sledovanost 5. února 11,2 %), jako zajímavý se jevil pořad Smrt na dálnicích (31. ledna 5,6%) a SP v akrobatickém lyžování (5. února 5,0%). S pozoruhodnou přízní diváků se setkaly i první tři části Souboje vojevůdců, amerického dokumentárního cyklu. V průměru se jim podařilo získat přes půl milionu diváků (504 tisíc), což je 5,2% sledovanost u diváků od dětí až po dospělé, přičemž převažují muži (průměr sledovanosti 5,5 při podílu na publiku 18%). Z výzkumu dále vyplývá, že dokumentární cyklus se těší pozornosti mezi 35 až 44letými (podíl 14%). Zájem o dokumentární seriál jednoznačně projevují lidé s vyšším vzděláním.
0mlazení divácké populace na televizi Prima se děje jen velmi pomalu a její sledovanost zaznamenává mírný pokles. Oproti čtvrtému týdnu, kdy získala u dospělé populace 21,45%, se v pátém týdnu zastavila na čísle 20,19%. V hlavním vysílacím čase (prime time) obsazuje tradičně třetí místo s podílem u 15+ 20,44% a u dětí ve věku 4–14 let dokonce jen 17,25 %. Diváky neztrácí pořad Rodinná pouta II – 31. ledna jej sledovalo 18,5% televizních diváků (1 585 tisíc). Sledovaná je i „trvalka“ televize Prima, Krampolův pořad Nikdo není dokonalý, který zhlédlo 16,1% (1 379 500) dospělých diváků.