Nova zkouší, kam až může se svým cost-cuttingem zajít. Nejsledovanější pořad televizních obrazovek sice ještě přilákal 3 mil. diváků, ale s odřenýma ušima. Zato share Novy v prime timu po měsíci opět spadl pod 45%. Český divák možná nebude tak konzervativní, jak se mohlo zdát.
Televizní divák řekl konečně NE! Už žádné laciné náhražky a neobyčejné příběhy obyčejných lidí. Chceme kvalitní program a když seriály, tak pořádné. Kde Ordinace v růžové zahradě či Pojišťovna štěstí dosahovaly sledovanosti až 2,4 mil. diváků, tam povídkový cyklus To nevymyslíš zaujme jen 1,3 či 1,6 mil. Těží z toho především Letiště a Velmi křehké vztahy na Primě a Eden na ČT1. Změny na Nově však přijdou nejdřív v únoru, a tak barrandovským nezbývá než čekat a doufat, že dno, od kterého se odrazí k dalšímu růstu, přijde co nejdříve. Share Novy v prime timu poklesl pod 45% a sledovanost Televizních novin, nejsledovanějšího pořadu českých obrazovek, se nebezpečně přiblížila hranici 3 milionů diváků. I to zaznamenaly TV metry společnosti Mediaresearch, která pro ATO realizuje projekt měření sledovanosti českých televizních stanic.
TV Nova – Zadrhávající setrvačník
Nova rozjela podzim ve velkém stylu, ale postupně jakoby ztrácela dech. Poté, co skončily Pojišťovna štěstí a Ordinace v růžové zahradě a uzavřela se i třetí série SuperStar, pohyboval se share Novy stále na solidních 46% procentech a výše. Na těchto číslech ji držely především Televizní noviny a daily soap opera Ulice. Takovou úroveň sledovanosti je ale třeba opřít o větší počet atraktivních pořadů. A ty, jak ukazují nejnovější údaje o sledovanosti, Nova v tuto chvíli nemá. V polovině ledna jakoby namlsaným divákům došla trpělivost s provizorním programem v čele s povídkovým cyklem To nevymyslíš a začali se od Novy odvracet. Celodenní share Novy poklesl z 41,62% na 40,5% a share v prime timu dokonce z 46,48% na 44,49%. Nejsledovanějším pořadem byly nedělní Televizní noviny, které sledovaly rovné 3 mil. diváků. Jejich sledovanost v ostatních dnech se pohybovala mezi 2,74 mil. a 2,98 mil. diváků. Do první dvacítky nejsledovanějších pořadů se ještě probojovali Střepiny (1,99 mil. diváků) a nedělní Spartakus (1,83 mil. diváků). Ulici sledovalo mezi 1,381 mil. a 1,64 mil. diváků a na To nevymyslíš se dívalo 1,64 mil. a 1,39 mil. diváků.
TV Prima – Čekání na Zunu
Sledovanost Primy poklesla, ale ne tak dramaticky jako u Novy. Podíl Primy na celodenní sledovanosti poklesl z 20,46% na 20,15%, její share v prime timu pak z 19,54% na 18,81%. Nejsledovanějším pořadem byly opět oba díly Velmi křehkých vztahů (1,26 mil. a 1,28 mil. diváků) následované Herculem Poirot (1 mil. diváků). Dobré výsledky v posledních týdnech vykazuje i Letiště (932 tis a 976 tis. diváků) a do první desítky nejsledovanějších pořadů Primy se dostalo ještě TOP 10 (901 tis. diváků) a Inkognito (776 tis. diváků). 1. zprávy (757 tis. – 893 tis. diváků) už jen vzpomínají, kdy je sledoval více než 1 mil. diváků. Sledovanost Primy postrádala minulý týden jakékoli impulsy, které by její share v prime timu výrazněji odpoutaly od úrovně 19%. I na Primě se čeká na nové programy, které jsou očekávány v příštích týdnech.
ČT1 – českou pohádkou se nic nezkazí
První program České televize to zkouší v pátek večer s dětskými pořady. Dva díly Toy story se ještě příliš neprosadily, ale Princezna ze mlejna (1,4 mil. diváků) minulý týden zabodovala. Stala se nejsledovanějším pátečním pořadem a v TOP10 ČT1 obsadila třetí místo. Celkově nejsledovanějším pořadem byly sobotní Trapasy (1,53 mil. diváků) následované nedělními Událostmi v regionech (1,45 mil. diváků). ČT1 si celkově polepšila, když její celodenní share vzrostl z 21,89% na 22,44% a share v prime timu se výrazně zvýšil z 21,81% na 24,21%.
ČT2 naučila žraloka bílého přilákat diváky
Druhý kanál ČT své trumfy prezentuje v pátek večer. To je čas uvedení dokumentu, který se pak pravidelně stává nejsledovanějším pořadem ČT2. Tentokrát se jím stal dokument Jak přilákat žraloka bílého (615 tis. diváků). Druhým nejsledovanějším pořadem ČT2 se stala Ta naše povaha česká (536 tis. diváků). Stejně jako ČT1 dařilo se i ČT2 i v ostatních dnech, takže celodenní share druhého kanálu ČT vzrostl z 7,34% na 7,96% a jeho share v prime timu z 6,06% na 6,3%.