Podle nejnovějších výsledků Media Projektu si tematické televize udržují solidní růst v řádech desítek procent. Potvrzuje to i TV metrové měření. Roste celodenní share televizních stanic zařazených do kategorie „Ostatní TV“ – ve třetím lednovém týdnu dosáhl hodnoty 8,95%. Nejsledovanější televizí v MediaProjektu zůstává hudební TV Óčko.
Druhý únorový týden nebyl jen ve znamení výsledků průzkumu poslechovosti rozhlasových stanic Radio Projekt. Své výsledky prezentovala i tisková média, jejichž čtenost sleduje Media Projekt. Tento výzkumný projekt, na jehož realizaci se podílejí agentury GfK a Median, měří rovněž sledovanost menších televizních stanic, takže výsledků z posledních dvou čtvrtletích loňského roku se dočkaly i takové stanice jako Óčko či Galaxie Sport.
Aktuální výsledky Media Projektu potvrzují dlouhodobou tendenci výrazného nárůstu sledovanosti tematických televizních stanic. Media Projekt tak potvrdil i data TV metrů, kde ukazatel „ostatní TV“ rovněž vykazuje dramatický růst. Nový rekord z 3. lednového týdne se přiblížil 9%.
Růst sledovanosti nejsilnějších stanic z této skupiny přitom ve druhém pololetí dosahuje úrovně několika desítek procent. Týdenní zásah (Weekly reach) Óčka vzrostl z 499 tis. na 648 tis. (+29,86%), Spektrum si polepšilo z 355 tis. na 452 tis. (+27,32%) a sledovanost Galaxie Sport vzrostla z 322 tis. na 428 tis. diváků (+33%).
„Myslím si, že za růstem stojí zvyšující se počet domácností vybavených kabelovou nebo satelitní přípojkou“, říká k zveřejněným výsledkům Jiří Lichý, ředitel mediazastoupení Big Partnership Media, které se zabývá prodejem reklamního prostoru v tematických stanicích. Podle něj se počet domácností s přístupem k těmto televizním kanálům zvyšuje každý měsíc o 15.000. „Osobně jsem mile překvapen zásadním, 50% růstem (+92.000) TV Film+. Hallmark se poprvé dostal přes hranici 300.000 diváků. Sport 1 také výrazně posílil a překročil 300.000 hranici. Jsou to první „ostrá“ data této televize. Velice dobrý pocit mám i z MusicBoxu a Romantiky, které také již po čtvrté za sebou získaly nové diváky“, dodává Lichý.
Stanice / Weekly Reach | 3Q+4Q 2006 | 2Q+3Q 2006 | Dif. |
Óčko | 648 000 | 499 000 | +29,86% |
Spektrum | 452 000 | 355 000 | +27,32% |
Galaxie Sport | 428 000 | 322 000 | +33% |
Sport 1 | 311 000 | 296 000 | +5,07% |
Hallmark Channel | 305 000 | 237 000 | +28,69% |
Film+ | 281 000 | 189 000 | +48,68% |
TV Paprika | 112 000 | 107 000 | +4,67% |
Music Box | 101 000 | 68 000 | +48,53% |
TV Romantica | 79 000 | 57 000 | +38,60% |