Časopis Maxim přišel o klíčové redaktory. Koncem července ho opustí pět lidí, kteří léta spolupracovali s předchozím šéfredaktorem. I když se to může jevit jako problém, nový šéfredaktor má dost času hledat náhradu.
Odchod klíčových redaktorů jako první zveřejnil web Mediář.cz. Pětice odcházejících lidí následně zprávu potvrdila i dalším médiím. Pro úplnost dodejme, že odcházejí redaktoři Adam Maršál, Jan Strmiska, Petr Bílek, Lukáš Novák a Radek Kovanda. Vesměs jde o lidi spjaté s bývalým šéfredaktorem Pavlem Vondráčkem. Personální změny mají dle oficiálního stanoviska vydavatele souviset s novou koncepcí redakce, kterou připravil nynější šéfredaktor Jan Štěpánek.
Místo zaměstnanců budou obsah tvořit externisté
Otázkou je, jak se odchod klíčových osobností promítne do podoby časopisu. Pohledem zvenčí se může zdát, že magazín je obsahově ohrožen. Pokud však má vedení redakce čas najít plnohodnotnou náhradu do 31. července, tak čtenáři by rozhodně neměli pocítit změnu.
Časopis Maxim je primárně postaven na fotografiích a grafice doplněné kreativními texty. Z tohoto pohledu tak musí vydavatel najít schopné autory, kteří umějí psát poutavé o jakémkoliv tématu, aniž by se na něj původně zaměřovali.
Otázkou je, z jakého důvodu nebyla možná spolupráce odcházejících redaktorů s nynějším vedením. Jedním z vysvětlení je, že nový šéf si chce do redakce přivést své vlastní spolupracovníky, kterým důvěřuje. Podobná výměna stráží se většinou neobejde bez patřičné mediální pozornosti. Druhým důvodem může být fakt, že nové vedení je nuceno hledat úspory i v personálních nákladech. Tam už je odchod části redakce logičtější, zvláště když se na obsahu mají v budoucnu z větší části podílet externisté.
Vydavatel deklaruje zájem titul udržet
Časopis Maxim tak bude od srpna vycházet v úspornější podobě a s novým týmem, kde už nebudou figurovat přímo zaměstnanci redakce. Je otázkou, jak na tento krok zareagují čtenáři a předplatitelé, ale praxe ukazuje, že by se nemuselo stát nic tak hrozného. Z krátkodobého hlediska magazín Maxim o svou pozici určitě nepřijde. Pokud ale má vydavatel důvod k úsporám, je logické ptát se, zda má zájem tento titul podporovat i do budoucna.
Vydavatelství Burda Media prozatím ujišťuje trh, že hodlá magazín udržet. Nikdo ale zatím nemůže s jistotou odhadnout, jak se titulu povede po odchodu klíčových členů redakce, kteří jeho podobu formovali deset let.