Na dnešní den připadá Den peoplemetrů, jde o výročí elektronického měření sledovanosti

tv-ilustrace-651

Peoplemetry ovlivňují podobu vysílání českých televizí už sedmnáct let. Dne 2. června 1997 byl spuštěn první projekt elektronického měření sledovanosti. Průzkum zastřešuje Asociace televizních organizací a realizuje agentura Mediaresearch.

Historicky prvním realizátorem měření elektronické sledovanosti televizního vysílání v ČR byla společnost Taylor Neslon ABG Media Facts, která měřila data na úrovni minut v 660 domácnostech, tehdy se ještě měřilo s přesností na minuty. Od roku 2002 je realizátorem českého peoplemetrového projektu tuzemská společnost MEDIARESEARCH. V současnosti je do projektu zapojeno 1850 domácností a data se měří s přesností na sekundu.

V roce 2013 došlo k modernizaci měřicí technologie, mimo jiné se začala měřit odložená sledovanost pořadů, tedy sledování pořadu později než byl živě odvysílán v televizi. Mimoto se projekt rozšířil i o sledovanost televizního vysílání na počítačích v domácnostech a dodávku dat klientům online téměř v reálném čase.

Za podpory ATO realizovala společnost MEDIARESEARCH, ve spolupráci s Českou televizí a dalšími partnery, unikátní crossmediální studii sledovanosti letošních zimních olympijských her. V rámci peoplemetrového panelu agentura provedla kvalitativní výzkum měření sledovanosti mimo domov pomocí přenosných měřidel a alternativně pomocí měřicí aplikace instalované do chytrého telefonu respondenta.

Elektronické měření sledovanosti v České republice – infografika k 2. červnu 2014

mediaresearch-infografika-2014

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: