Každý Čech průměrně strávil sledováním Zimních olympijských her Soči 2014 více než 16 hodin u televize a více než 1 hodinu na internetu. Nejsledovanější byly slavnostní ceremoniály, biatlon, rychlobruslení, hokej a běžecké lyžování.
Sledování obsahu na internetu tvořilo v průměru jednu hodinu
Vyplývá to z unikátního crossmediálního výzkumu, který vypracovala agentura MEDIARESEARCH při příležitosti Zimních olympijských her v Soči 2014. Agentura se právě včera, při příležitosti výročí peoplemetrového výzkumu pochlubila tím, že její technologie umožňuje měřit i sledovanost mimo domov. Důkazem je i právě dnes zveřejněná studie.
Studie vznikala za podpory mnoha partnerů, nejvýznamněji výzkum podpořily Česká televize a Asociace televizních organizací. Nejvíce se Olympiádě v Soči lidé věnovali doma a v práci. Průměrný Čech starší 4 let tak viděl více než 16 hodin olympijského vysílání v televizi a více než jednu hodinu strávil prohlížením a sledováním olympijského obsahu na internetu.
Lidé sledovali sportovní vysílání o 22 minut déle
Celková sledovanost televizního vysílání v domácnostech během ZOH 2014 stoupla o deset procent. V průměrném dni to dělá rozdíl 22 minut, které lidé odsledovali navíc oproti podobnému období mimo olympiádu. Olympiáda navíc přitáhla k obrazovkám i jinou strukturu diváků. Zatímco v jiných částech roku mají muži převahu v poměru 71-29, během olympijských her se zastoupení mužů a žen u obrazovky téměř vyrovnalo. Největší podíl žen mezi diváky měly zahajovací a ukončovací ceremoniály a krasobruslení, naopak muži dominovali mezi diváky hokeje nebo curlingu.
Hokej a curling jakožto kolektivní sporty s mnoha zápasy také vévodí žebříčku sportů s nejdelším odvysílaným časem na ČT. Následuje krasobruslení, biatlon a snowboarding díky velkému množství různých disciplín. Nejvíce času v souhrnu pak diváci věnovali hokeji, biatlonu, rychlobruslení, snowboardingu a krasobruslení. Největší průměrné sledovanosti – tedy poměr objemu sledovanosti a odvysílané doby – pak dosáhly slavnostní ceremoniály, biatlon, rychlobruslení, hokej a také běžecké lyžování.
Olympiádu ovládl kanál ČT sport, prvenství mohlo ale klidně patřit i Nově
I když se manažeři Novy dušují, jak skvělý obchod udělali, když práva k hokejovému olympijskému turnaji přenechali České televizi, reálné dění ukázalo, že by Nova možná udělala líp, kdyby si hokejový turnaj ponechala.
Třetina lidí přizpůsobila Olympiádě svůj denní program
Olympijské hry nenechaly chladnou drtivou většinu internetové populace, sledovalo je více než 90 % internetových uživatelů starších 15 let. Necelá třetina z nich dokonce přizpůsobila programu zimních olympijských her svůj denní režim. Z crossmediálního výzkumu MEDIARESEARCH mimo jiné vyplynulo, že uživatelé více zařízení věnovali olympiádě i více času. Využívání nových technologií jako smartphone nebo tablet navyšovalo celkovou konzumaci olympijských her a nebylo na úkor televizní sledovanosti.
Zlatou medaili za nejstahovanější aplikaci do mobilů a tabletů si od respondentů vysloužila společnost T-Mobile s ČOV za aplikaci ZOH 2014, druhá nejstahovanější byla aplikace Letná 2014 a bronzovou příčku obsadila Ice Hockey Soči 2014 od Mezinárodní hokejové federace IIHF.