Fotbalová Gambrinus liga se v nové sezoně představí pod názvem Synot liga. Většinu zápasů odvysílá Česká televize, která získala právo výběru tří zápasů v rámci jednoho kola. Skutečný počet přenosů může být nižší.
Druhým partnerem Slovak Sport TV
Druhým televizním partnerem nejvyšší fotbalové soutěže bude placený slovenský kanál Slovak Sport TV. Ten je známý českým divákům díky přenosům anglické fotbalové Premier league a dalšími atraktivními soutěžemi, které získal na několik let dopředu. Slovak Sport TV bude mít k dispozici jeden páteční zápas. Provozovatel stanice to oznámil na svém Facebooku.
Hrací dny budou v pátek, v sobotu a v neděli
Volně dostupný program ČT sport však získal právo prvního, druhého a čtvrtého výběru. To v praxi znamená, že Česká televize bude mít úplně volnou ruku ve výběru přenosů, které odvysílá v rámci každého kola. Teoreticky by diváci mohli shlédnout až devadesát přímých přenosů, je ale pravděpodobné, že konečný součet bude nižší.
ČT nemusí plně využít své právo čtvrté volby a může z každého kola odvysílat jen dva zápasy. Vše bude záviset od aktuálních možností. Každé kolo bude mít dvě páteční předehrávky od 19:45 a 20:15. V sobotu se budou hrát tři zápasy se začátkem v 17:00 hodin a v neděli se bude hrát jeden zápas – od 15:45, nebo v době letních prázdnin od 20:15. Česká televize tak odvysílá z každého kola minimálně jeden sobotní a nedělní duel.
Pro placenou televizi Slovak Sport bude Synot liga imageovkou
Jeden ze dvou pátečních duelů bude vyhrazen pro placené vysílání. Zatímco v minulosti se podílelo na vysílání fotbalové soutěže několik broadcasterů – vedle České televize i Nova a Sport1+2 TV – nyní je potvrzená spolupráce se slovenskou televizí Slovak Sport TV, která vysílala vybrané přenosy Gambrinus ligy i loni. Doposud vlastnila práva pouze pro slovenský trh, nyní bude moci nabídnout přenosy i českým divákům.
Slovak Sport TV loni odebírala přenosy přímo od České televize, letos si je bude zřejmě vyrábět sama, nebo ve spolupráci s místním partnerem.
Právo třetí volby, které na placený kanál zůstává, ale není pro mnoho vysílatelů příliš atraktivní. Přenosy z domácí soutěže pro placené kanály tak v českých podmínkách mohou fungovat pouze jako imageová záležitost. V zahraničí je přitom běžné, že provozovatelé pay-tv sázejí na nejatraktivnější zápasy domácích soutěží, aby divákům nabídli nejlepší programový produkt. Podobná praxe se přitom netýká jen fotbalových velikánů typu Německo a Španělsko, ale i menších zemí – například Finska, Švédska a Norska – kde má placená televize vždy právo první volby.