Skupina Nova za první pololetí letošního roku zvýšila své tržby o 470 milionů korun. Za loňské první pololetí to bylo 74,811 mil. dolarů, letos tržby přesáhly 98 milionů dolarů. Vyplývá to ze zprávy, kterou dnes zveřejnila mateřská skupina Novy, společnost CME.
Nova si meziročně polepšila o 470 milionů korun a její meziroční nárůst tržeb v Česku činil 31 procent. Pokud bereme v úvahu meziroční srovnání druhého čtvrtroku, tam si Nova polepšila o 330 milionů korun, což souvisí zejména se změnou obchodní politiky.
Loni Nova ještě pod bývalým vedením výrazně zvýšila ceny reklamy a zrušila obvyklé agenturní provize. Značná část klientů následně přesunula své investice na Primu. Letos se Nova pod novým vedením vrátila k standardní obchodní politice, i díky tomu se může pochválit růstem tržeb.
Generální ředitel Novy a jeden ze dvou šéfů skupiny CME Christoph Mainusch vidí za zlepšením především výrazné úspory, které zavedl po svém nástupu. „Snížili jsme programové náklady a zároveň jsme si udrželi vedoucí pozici ve sledovanosti navzdory vysílání fotbalového mistrovství světa. To jen potvrzuje kvalitu našeho programu,“ uvedl ještě v pondělí na tiskové konferenci Christoph Mainusch. Tato věta se následně objevila i v dnešním výstupu CME pro média, k otázkám hospodaření.