Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se rozhodla zahájit správní řízení o odnětí licence s provozovatelem telenákupní televize TiP TV. Ta nějakou dobu nevysílá a řízení by tedy mělo být pouze formální charakter.
Jen teleshopping malou televizi neuživí
TiP TV se zařadila k několika neúspěšným televizním společnostem, které stavěly svůj byznys model na nabídkových pořadech. Tento způsob koncipování televizního programu může být pokrokový a pro diváka do jisté míry i přínosný, jenže naráží na limity českého trhu. Zatímco v sousedním Německu úspěšně fungují desítky nabídkových televizí, v českém prostředí lze za úspěch považovat pouze hudební (teleshoppingovou) televizi Šlágr, která má ovšem specifické zaměření.
Televize TiP TV v rámci svého vysílání dávala prostor pořadům a relacím, které kombinovaly teleshopping s lifestylovým programem. Tento způsob jako první před lety uplatnila televize s velice podobným názvem TOP TV ostřílené televizní matadorky Kateřiny Fričové. Ani TOP TV si ale nedokázala na sebe vydělat.
Kdo další neuspěl?
Dalšími neúspěšnými projekty nabídkových televizí byly stanice R1 (neplést s někdejší sítí regionálních televizí skupiny Prima) a TV Ona, které ani nezačaly vysílat. První jmenovaná se měla zaměřovat na pořady o realitním trhu, druhá hodlala uspět na poli vysílání pro ženy.
Pokud jde o televize, které vysílat začaly, za nejdéle působící můžeme považovat televizi PUBLIC. Ta sice dle licence byla klasickou „lifestylovou“ televizí, ale její program byl zaměřen právě na nabídkové a produktové pořady. Po zániku PUBLIC TV přišla na scénu televize STiL, tu ale později nahradila mnohem úspěšnější stanice Šlágr.
Z výčtu nesmíme vynechat třetí inkarnaci Publicu pod názvem Active TV. Tu založil maďarský investor – provozovatel televizních telefonických her. Provozovatel této stanice původně sliboval vedle kvízových pořadů i dokumenty nebo vysílání pro děti. Zůstal ale pouze u kvízových pořadů.
Aby byl seznam úplný, tak předloni ukončila vysílání ještě nabídková televize Inzert. Ani v jejím případě se nepovedlo najít dlouhodobě udržitelný obchodní model.