Operátoři placené televize svedou v příštích letech souboj o diváka zejména v oblasti exkluzivních sportovních přenosů. Jaké jsou ambice platformy DIGI TV s fotbalovou Premier league a španělskou La ligou?
Premier league je otázkou prestiže, zástupci DIGI TV věří v návratnost investice
Lze alespoň výhledově odhadnout, kolik nových abonentů může satelitní služba DIGI TV přilákat díky tomu, že má v programové nabídce dvě momentálně nejpopulárnější národní ligy v Evropě? Je reálné očekávat návratnost vysokých investic do exkluzivního obsahu, kterými se momentálně prezentuje nejen skupina DIGI TV, ale i její nejvážnější konkurent O2 TV?
Na tyto otázky serveru RadioTV.cz částečně odpověděl tiskový mluvčí platformy DIGI TV CZ Andrej Čírtek. O konkrétních číslech nechtěl spekulovat, nicméně zdůraznil, že nákup vysílacích práv má pro operátora obchodní smysl.
„Premier League je vlajkovou lodí DIGI TV řadu let. Sport je pro naše diváky důležitý a proto je pro nás i otázkou prestiže, tuto nejlepší ligu světa na Nové DIGI TV vysílat i nadále. Počítáme s tím, že udržíme stávající zákazníky, pro které je exkluzivní sport důležitý. A samozřejmě věříme, že získáme také dostatek nových zákazníků, aby se nám tato investice, kterou se odlišujeme od konkurence a zvyšujeme atraktivitu pro zákazníky, vyplatila,“ uvedl Andrej Čírtek.
DIGI TV může získat nové abonenty i přes internetové a mobilní vysílání
Noví předplatitelé nemusí nutně přicházet z řad satelitních diváků. Skupina hodlá lákat své diváky i na přístup přes internet a mobilní zařízení, díky čemuž očekává výrazný růst předplatitelské základny.
V preferencích diváků DIGI TV zvítězila Premier League a La Liga
Jak odhalil marketingový průzkum mezi klienty DIGI TV, již více než 94% diváků má doma moderní LCD, LED nebo plazmovou obrazovku. Většina respondentů vlastní televizi o úhlopříčce v rozmezí 81 – 109 cm.
....„Očekáváme do budoucna výrazný růst nejen kvůli exkluzivnímu obsahu, ale i kvůli rostoucímu zájmu diváků o placenou televizi se širokou, nejen sportovní, nabídkou. Zároveň se připravujeme na to, že diváci budou k obsahu přistupovat různým způsobem, tedy nejen přes klasickou televizi, ale i přes internet a na mobilních zařízeních. O číslech nebudeme spekulovat,“ dodal tiskový mluvčí vlastníka DIGI TV.
Souboj o sportovního diváka svedou O2 Sport a DIGI Sport
Právě skupina DIGI TV bude vedle O2 TV nejvážnějším hráčem na trhu placené sportovní televize v České republice. Oba nynější konkurenti v několika posledních letech úzce spolupracovali. DIGI TV například zpřístupnila své sportovní kanály DIGI Sport i předplatitelům platformy O2 TV. Tato spolupráce se patrně chýlí ke konci a obě skupiny si budou konkurovat atraktivním sportovním obsahem.
DIGI TV se soustředí zejména na zmíněnou anglickou a španělskou fotbalovou ligu, O2 TV nabídne na svých sportovních programech Ligu mistrů UEFA, domácí fotbalovou ligu, a v nejbližších letech posílí vysílání tenisu a hokeje.
Obě platformy sice nabídnou divákům i vysílání ostatních sportovních skupin v ČR – tedy ČT sport, Nova sport, Sport 1 a Sport 2, Eurosport, případně Arena sport. Ty nejatraktivnější přenosy si ale nechají pro sebe, a konkurenci je nezpřístupní. Pro sportovního fanouška to může ve výsledku znamenat nutnost předplatit více než jednu placenou televizní platformu, pokud chce vidět většinu dostupných sportovních přenosů.