Systém přenosných peoplemetrů je testován na americkém trhu od roku 2001 a využívá přenosná měřící zařízení velikosti malého mobilního telefonu. Používá se k měření sledovanosti vysílání kabelových a satelitních televizí, rozhlasového …Americké trhy ovládnou od července letošního roku přenosné peoplemetry (PPM). Oznámila to společnost Arbitron, která ukončila spolupráci s Nielsen Media Research a věnuje se dále sama vývoji elektronického měření.
Systém přenosných peoplemetrů je testován na americkém trhu od roku 2001 a využívá přenosná měřící zařízení velikosti malého mobilního telefonu. Používá se k měření sledovanosti vysílání kabelových a satelitních televizí, rozhlasového vysílání pozemního, satelitního i online vysílání, ale i reklamy a mnoha typů zpoplatněných elektronických médií.
Náhodně vybrané osoby nosí tyto přístroje po celý den a PPM zaznamenává, kdy a kde sledovali TV, poslouchali rádio, nebo se setkali s jinými formami z oblasti médií a zábavy. PPM zachycují neslyšitelné kódy, které do vysílání rozhlasové stanice, televizní stanice a další poskytovatelé obsahu přidávají. Na konci dne jsou přenosné peoplemetry umístěny do osobních modulů, z nichž jsou výsledky automaticky odesílány do centra k dalšímu zpracování. Peoplemetry jsou vybaveny pohybovým čidlem, které umožňuje účastníky výzkumu s jejich souhlasem každý den monitorovat, a tak získávat kvalitní informace pro mediální oblasti.
PPM tak nahradí dosavadní tzv. papírové metody, které byly používány od roku 1965, a zjišťovaly měření na základě vyplňování dotazníků. K ukončení spolupráce se společností Nielsen Media Research došlo na počátku měsíce března a společnost Arbitron zavádí sama přenosné peoplemetry pro měření médií na místní trhy v USA.
„I nadále budeme pokračovat ve spolupráci s těmi zákazníky, kteří jsou zapojeni do procesu zkoušení nových možností elektronického měření příští generace. Dnešní PPM jsou představiteli technologie desáté generace, která využívá nejmodernější a významnější řešení, oproti těm, která jsme vnesli do této oblasti před pěti lety. Protože požadavky rozhlasového průmyslu nadále rostou, budeme i my se svými PPM reagovat na potřeby příští generace,“ vzkázal světu prostřednictvím tiskové zprávy Steve Morris, prezident a výkonný ředitel společnosti Arbitron Inc.
Stanice budou mít podle jeho slov nové a podrobnější informace, což přispěje ke zlepšení skladby programu, rychlejší a častější zprávy o poslechovosti, přesnější informace o tom, jací lidé rádio poslouchají. Schopnost sledovat všechny nové rozhlasové metody: systém HD Radio, internetová rádia (internet streaming), digitální přenosy, podcasting a další. Totéž přirozeně platí i pro ostatní sledovaná média.
Přenosné peoplemetry byly od července 2005 zkušebně rozmístěny v Houstonu (stát Texas), kde byl systém elektronického měření testován. Předtím společnost uvedla, že k zavedení PPM dojde již v dubnu 2006. Nyní oznamuje zahájení služby až na červenec 2006, aby poskytla mediálnímu trhu delší čas na přípravu, na přechod mobilně-elektronický. Do konce roku bude tento systém rozšířen i na další americké trhy.