Nejposlouchanější rozhlasová stanice Rádio Impuls uhájila svou pozici, nyní má 967 tisíc posluchačů denně. Mnohem zajímavější je nyní souboj o druhou příčku, kde se Frekvence 1 statisticky dotáhla na Evropu 2. Průzkum RadioProjekt udává 894 tisíc posluchačů pro Evropu 2 a 893 tisíc posluchačů pro Frekvenci 1.
Impuls zůstává pod milionovou hranicí v denní poslechovosti
Nejposlouchanější Rádio Impuls si tradičně drží vedoucí pozici. Denní počet posluchačů ale ani tentokrát nepřekročil milionovou hranici, jež byla v posledních letech pro Impuls standardem. Průzkum RadioProjekt nyní odhaduje počet posluchačů Impulsu na 967 tisíc denně.
Ostrý souboj o druhou příčku mezi sebou svádějí Evropa 2 a Frekvence 1, které patří pod koncern Lagardere. Frekvence 1 se v aktuální vlně průzkumu dotáhla na Evropu 2, byť už v předešlé vlně RadioProjektu měla fakticky shodný počet posluchačů jako její sesterská stanice. Nyní má Evropa 2 přibližně 894 tisíc posluchačů a Frekvence 1 je na úrovni 893 tisíc.
Stabilní zůstává i pozice Českého rozhlasu Radiožurnál na čtvrté příčce 829 tisíc posluchači denně. Zajímavý je výsledek stanice ČRo Plus, která koncem loňského roku začala vysílat na VKV. Nyní ji poslouchá 46 tisíc lidí denně.
Rádio BLANÍK i v této vlně získalo nové posluchače, Beat předstihl Country radio
Regionálním stanicím tradičně vévodí Rádio BLANÍK, jehož poslechovost v rámci posledních vln průzkumu RadioProjekt má i nadále vzestupnou tendenci. Rovněž to platí o aktuální vlně RadioProjektu, jenž naměřil BLANÍKU další desítku tisíc nových posluchačů. Rádio BLANÍK nyní poslouchá 644 tisíc lidí, což je nárůst o 13 tisíc posluchačů. V předešlé vlně průzkumu nabral BLANÍK dalších 25 tisíc posluchačů, tudíž potvrzuje pozitivní trend.
Mobilní aplikace RadioMetrics mapuje aktuální poslechovostí radii “živě” v průběhu dne
Aplikace RadioMetrics zaměřená na rozhlasovou poslechovost, se kterou před dvěma lety přišel multimediální dům Lagardere Active ČR, zobrazuje nově i denní křivku poslechovosti rádií a přibližnou „poslechovost nyní“, která vychází z výsledků měření.
....Druhá a třetí příčka tradičně patří dvěma stanicím ze stáje Radio United – rockovému Radiu BEAT a Country rádiu – které sice v počtu posluchačů výrazně zaostávají za BLANÍKEM, nicméně drží si rovněž výrazný náskok před dalšími značkami. Zajímavé na tomto vývoji je, že si stanice Country s Beatem prohodily pozice. Druhá příčka mezi regionálními stanicemi tak nyní patří rockovému Beatu s 255 tisíc posluchači denně, zatímco Country radio se těší přízni 239 tisíc lidí denně.
Dalším mírným překvapením je změna pořadí mezi severomoravskými stanicemi ČAS a Orion. Hitrádio Orion ze stáje Media Bohemia předstihlo konkurenční Radio Čas z portfolia ostravského podnikatele Radima Pařízka, byť obě stanice mají fakticky shodný počet posluchačů. Hitrádio Orion si drží svou základnu na hodnotě 157 tisíc posluchačů denně, zatímco Čas mírně ztratil a nyní má 154 tisíc denně. Regionálním stanicím Českého rozhlasu dlouhodobě kraluje studio v Brně, které poslouchá zhruba 122 tisíc lidí.
Mediazastupitelství RADIOHOUSE posiluje v čistém zásahu
Rozhlasové zastupitelství RADIOHOUSE si týdně naladí 5,372 mil. lidí, denní zásah se zlepšil na 3,507 mil. lidí. Vyplývá to z aktuální vlny výzkumné studie SKMO RadioProjekt, jejímž závěrem je růst čistého zásahu.
....Nejsilnějším rozhlasovým mediazastupitelstvím je RADIOHOUSE
Z pohledu mediazastupitelství je nejsilnější značkou RADIOHOUSE, společný podnik skupin MMS/Media Bohemia a RRM/Lagardere, jehož tržní podíl se pohybuje na hodnotě 51 %. Český rozhlas má se svými stanicemi podíl 22,4 % a mediazastupitelství Radio United Services získalo podíl 25 % trhu.
Veškeré údaje čerpáme z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.