Mobilní aplikace RadioMetrics mapuje aktuální poslechovostí radii “živě” v průběhu dne

Aplikace RadioMetrics zaměřená na rozhlasovou poslechovost, se kterou před dvěma lety přišel multimediální dům Lagardere Active ČR, zobrazuje nově i denní křivku poslechovosti rádií a přibližnou „poslechovost nyní“, která vychází z výsledků měření.

internet-reklama-651

Odhad založený na průměrné čtvrthodině

Společnost Lagardere spustila verzi 1.1 aplikace RadioMetrics. Nově mobilní aplikace přináší profil všech rozhlasových stanic obohacený o denní křivku poslechovosti a také tzv. „poslechovost nyní“. Data vychází z oficiálního měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median. V nové verzi aplikace jsou také hlavní rádiové balíčky všech rozhlasových zastupitelství a vylepšeno bylo i uživatelské rozhraní.

A jak funguje ona „živá poslechovost“ v průběhu dne, tedy přesněji veličina „poslechovost nyní“, kterou Lagardere v aplikaci RadioMetrics zavedla?

Jde o odhad založený na průměrné čtvrthodině AQH v době, kdy uživatel aplikaci používá. Ihned si tak každý může při poslechu rádia udělat představu, kolik lidí poslouchá v danou chvíli stejnou věc. Do budoucna navíc plánujeme obohacení aplikace o další možnosti regionálního cílení,“ vysvětluje Petr Uchytil, ředitel pro strategický marketing Lagardere Active ČR.

Aplikace zobrazuje i simulovaný hrubý výkon kampaní

Aplikace je určena zejména obchodníkům, inzerentům a mediálním plánovačům. Ti v aplikaci naleznou nejen hlavní data o poslechovosti rádií v ČR (denní poslechovost, týdenní poslechovost, podíl na trhu, dobu poslechu, základní sociodemografické ukazatele, apod.), ale i hlavní rozhlasové produkty, včetně balíčků a kupláží stanic či oblíbený slovníček mediálních pojmů. Aplikace se rovněž dočkala vylepšení v oblasti uživatelského rozhraní.

Uživatel aplikace se může u každé rádiové stanice snadno podívat i na simulovaný hrubý výkon kampaně o určitém množství spotů. Výsledek tedy vidí přímo v GRP. To je důvod, proč telefonní aplikaci hojně využívají i naši obchodníci, kteří ji mají při ruce na každém jednání s klienty,“ hodnotí aplikaci Michal Beran, ředitel divize agenturního prodeje největšího rádiového zastupitelství RADIOHOUSE.

RadioMetrics je plně optimalizovaný pro mobilní prostředí a je dostupný pro iOS i Android. Datově je aplikace nenáročná, protože má méně než 10 MB a aktualizuje si databázi jednou za čtvrtletí. Nová data se do aplikace dostanou prakticky ve stejný den, kdy dojde ke zveřejnění aktuálních výsledků Radioprojektu.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .