Celkový zásah tisku je 90 % populace, tedy pouze každý desátý obyvatel České republiky mezi 12 – 79 lety nečte žádné tiskové tituly, segment tisku je rovnocenným partnerem internetu z pohledu reklamního trhu.
Sedm milionů lidí čte alespoň jeden tištěný časopis
Na trhu existuje přes 5,5 tisíce tiskových titulů (s různou periodicitou). Deníky a jejich přílohy oslovují celkem 72 % populace (zdroj: Media Projekt 4.Q’15 + 1.Q’16), čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je 83 %, tj. přibližně 7,3 milionu obyvatel). Na tuzemském trhu existuje momentálně 7 celostátních deníků (Blesk, MF Dnes, Sport, Právo, Aha!, Lidové noviny, Hospodářské noviny) a skupinu regionálních Deníků, které mají v celostátním součtu podobnou čtenost jako MF Dnes).
Noviny a časopisy jsou zpravidla vlastněny zahraničními společnostmi
Segment bezplatných deníků byl ještě před deseti lety poměrně bohatý, v hlavním městě vycházely hned tři deníky – Metropolitní Expres, 24 hodin a Metro, zůstal jen poslední z nich. Doplněn je ekonomickým deníkem E15 a týdeníkem 5 plus 2.
Většina vlastníkům periodik jsou nadnárodními společnostmi, jmenujme Czech News Center (dříve Ringier, součástí je bývalý Axel Springer; v portfoliu – Blesk, Aha, Sport, ABC, Reflex, Svět motorů), Vltava-Labe-Media (Deník), Mafra (MF Dnes, Lidové noviny, 5 plus 2, Metro, týdeník Téma), Economia (Hospodářské noviny, Ekonom, Marketing&Media), Bauer Media (Tina, Žena a život, Čas na lásku, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Týdeník Televize, TopGear, Rytmus života, TV Max, Napsáno životem), Burda (Chip, Marianne, Apetit, Elle, Svět ženy).
![](https://www.radiotv.cz/wp-content/uploads/2014/10/sme-zralok-penta-shooty-335.jpg)
Jak vnímat kroky redakce nejčtenějšího slovenského listu SME? Může se v dnešní době uživit nový celostátní deník?
Po včerejšku se na Slovensku zřejmě přepíše historie médií. Do vydavatele nejčtenějšího slovenského deníku SME vstupuje finanční skupina Penta. Vedení redakce podalo výpovědi a hodlá založit nové periodikum. Co se bude dít dál?
....