Přechod na digitální vysílání přinesl velký boom nových televizních programů. Nicméně většinu z nich tvoří klony zavedených stanic, čili mnoho nových hráčů na českém trhu není. Největší televizní skupiny mají zhruba podobný podíl na trhu jako měly v době analogového vysílání. Své pozice na trhu si udržely právě díky spuštění nových doplňkových televizních stanic
![Ilustrační foto Shutterstock.com](http://www.radiotv.cz/wp-content/uploads/2016/01/shutter-televize-ovladac-ilustrace-651.jpg)
Ilustrační foto Shutterstock.com
Česká televize dříve prodávala reklamu přes Media Master, nyní si obstarává prodej sama. Reklamní prostor je prodáván na cílovou skupinu 15+.
Media Master zastupovala veřejnoprávní média, dnes TV Barrandov
Společnost Media Master ale částečně zastupuje nyní TV Barrandov (je s ní vlastnicky spojená). TV Barrandov je navíc prodávána společně s TV Prima, skupinou Óčko, skupina Viacom (Nickelodeon, Prima Comedy Central) a Mňam TV přes zastupitelství Media Club. Podíl na trhu je přes 30 %. Hlavní obchodní skupinou jsou lidé ve věku 15–69. Televize Nova a skupina CET 21 si reklamu prodává opět sama, share je obdobný. Hlavní obchodní cílová skupina je 15–54.
Na trhu existuje rovněž zastupitelství Atmedia, ta se soustředí zejména na kabelové a satelitní televize, zastupuje ovšem také terestrické stanice Relax, Rebel (skupina Radima Pařízka), Retro Music TV, Kino Svět, Šlágr TV a další. Silnou pozici má mezi dětskými diváky 4–14, kde má podíl na trhu okolo 6 % (zastupuje DIsney Channel, Minimax a CS mini).
![](https://www.radiotv.cz/wp-content/uploads/2016/05/shutter-pruzkumy-online-mobil-poslechovost-sledovanost-350x260.jpg)
Reklama v rádiu
Kontinuální měření poslechovosti rozhlasových stanic probíhá od roku 1998. Týdenní zásah v populaci 12-79 let je 85 %, přičemž hlavní vysílací čas je pro rádia ráno a dopoledne, kdy poslechovost dosahuje nejvyšších hodnot.
....Jaká jsou omezení na reklamu?
U komerčních televizní smí být vyhrazeno reklamě maximálně 20 % vysílacího času v rámci jedné vysílací hodiny (čili 12 minut), navíc mohou rozdělovat jednotlivé pořady reklamními bloky. Novela zákona o vysílání umožnila vkládat reklamu rovněž do zpravodajských pořadů, v praxi se to ale neděje.
U České televize je reklama povolena pouze na ČT2 a ČT Sport (nesmí přesáhnout 0,5 % denního vysílacího času, přičemž v čase 19-22 nepřekročí 6 minut v rámci jedné hodiny). Výdělky z této reklamy však neputují do televize. Výjimku na ostatních programech tvoří sportovní a kulturní události, u nichž to vyžaduje například licence (tvoří ji například v minulosti Český lev, TýTý a jiné). Na ČT :D si sama Česká televize zakázala vysílat reklamu. Zatímco teleshopping je zakázán na všech programech veřejnoprávní televize, product placement a sponzoring není nijak omezen.
Zcela zakázaná je reklama na tabákové výrobky, zbraně, drogy a sex. Zákon o regulaci reklamy dále zakazuje podprahovou reklamu a jistá omezení navíc platí pro alkoholické nápoje, na dětských stanicích jsou zcela tato reklamní sdělení zakázaná.