RadioProjekt 2016: Frekvence 1 si upevnila druhou příčku, ČRo Plus se dotáhl na Vltavu

Dlouhodobě nejposlouchanější Rádio Impuls má stabilní poslechovost i v aktuální vlně průzkumu RadioProjekt, nyní má 966 tisíc posluchačů denně. Frekvence 1 vítězí v souboji o druhou příčku nad sesterskou stanicí Evropa 2. RadioProjekt momentálně udává 891 tisíc posluchačů pro Frekvenci 1 a 856 tisíc pro Evropu 2.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Impuls je stabilní, udržuje náskok před Frekvencí 1

Nejposlouchanější Rádio Impuls si tradičně drží vedoucí pozici. Denní počet posluchačů sice nepřekročil milionovou hranici, ale Impuls si alespoň udržel počet denních posluchačů z předchozí vlny. Průzkum RadioProjekt mu nyní naměřil 966 tisíc posluchačů denně. Impuls tedy zatím odolává Frekvenci 1, která si však upevnila druhou pozici.

Frekvence 1 se v předchozí vlně průzkumu dotáhla na Evropu 2, byť už v průběhu loňského roku měla fakticky shodný počet posluchačů jako její sesterská stanice. Nyní se však může Frekvence 1 prohlásit za momentálního vítěze bitvy o druhou příčku, jelikož Evropa 2 ztratila 38 tisíc posluchačů denně.

Frekvence 1 sice nové posluchače nezískala, ale právě díky stabilnímu výsledku má nyní na druhé příčce náskok. Frekvence 1 je na úrovni 891 tisíc posluchačů denně, Evropa 2 jich má 856 tisíc. Pro mediální skupinu Lagardere jde o úspěch v obou případech, jelikož má ve svém portfoliu trhovou dvojku i trojku.

Stanice mluveného slova ČRo Plus rozšiřuje posluchačskou základnu

Český rozhlas Radiožurnál je čtvrtý s 835 tisíc posluchači denně. Na další příčce figuruje nejposlouchanější regionální Rádio BLANÍK, které má 636 tisíc posluchačů. S výrazným odstupem následuje okruh ČRo Dvojka (387 tisíc).

Zajímavý je kontinuální růst stanice mluveného slova ČRo Plus, která získala deset tisíc nových posluchačů a nyní jich má 56 tisíc denně, a počtem příznivců se dotáhl na umělecký okruh ČRo Vltava.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Country se dotáhlo na BEAT a vrací se na svou pozici

Regionálním stanicím tradičně vévodí už zmíněné Rádio BLANÍK, které bylo v prezentaci výsledků poprvé přidruženo k „celoplošným stanicím“, byť je ve skutečnosti nadregionální. BLANÍK nabral v posledních několika vlnách nové posluchače. Nyní se jeho výsledek stabilizoval na hodnotě 636 tisíc lidí denně.

Stanice Country rádio a Rádio BEAT si mohou znovu prohodit pozice. Country se dotáhlo na nejznámější rockovou stanici, obě značky nyní poslouchá 232 tisíc lidí denně. Podobná rošáda nastala mezi stanicemi ČAS a Orion. Rádio ČAS se vrátilo před Hitrádio Orion s mírným náskokem – aktuálně má 145 tisíc posluchačů denně, zatímco Orion má 136 tisíc.

Regionálním stanicím Českého rozhlasu dlouhodobě kraluje studio v Brně, které poslouchá zhruba 114 tisíc lidí. Z dalších regionálních stanic zmiňme síť Rock Radio (104 tisíc), Rádio Krokodýl (96 tisíc), pražské Rádio City (94 tisíc), Rádio Černá Hora (89 tisíc) nebo Kiss Hády (82 tisíc). Poslechovost všech zmíněných značek je stabilní, žádná nezaznamenala výraznější pohyby.

Tržní podíly jednotlivých mediazastupitelství

Z pohledu mediazastupitelství je nejsilnější značkou RADIOHOUSE, společný podnik skupin MMS/Media Bohemia a RRM/Lagardere, jehož tržní podíl se pohybuje na hodnotě 51 %. Tato hodnota vznikla součtem podílu MMS ve výši 31,4% a RRM (19,6%). Český rozhlas má se svými stanicemi podíl 23,2 % a mediazastupitelství Radio United Services získalo podíl 25 % trhu.

Veškeré údaje čerpáme z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .