V šesti případech se žádosti obou televizí překrývají. Do licenčního řízení chce zasáhnout ještě třetí hráč – bratislavská společnost TV Servis. Ta společně s Markízou a Joj žádá o čtyři nejzajímavější frekvence.
Ne o dvě, ale hned o šest frekvencí pro terestrické vysílání se mezi sebou utkají v nadcházejícím licenčním řízení slovenské televize Markíza a Joj TV. Vyplývá to z jejich žádostí adresovaných slovenské Radě pro vysílání a retransmisi, které má server RadioTV k dispozici. Televize Joj žádá celkem o 26 frekvencí, Markíza o deset. Provozovatelé je budou obhajovat na veřejném slyšení, které se uskuteční 1. července v Bratislavě.
Ve hře je třetí žadatel: TV Servis
Žádosti obou stanic se překrývají u lukrativního 57. kanálu v Trenčíně, který patří mezi tzv. stockholmské frekvence a je ze 40 vysílačů, na které Rada vypsala řízení, nejsilnější. Kromě nich o Trenčín projevila zájem také bratislavská společnost TV Servis, kterou vlastní jednatelka žilinského Rádia Rebeca Eva Drgoňová a jednatel společnosti Koliba production & services Jozef Dučák. TV Servis žádá o 13 frekvencí, z toho u tří se kryje s žádostmi provozovatele televize Joj, košické společnosti Mac TV, a u sedmi s provozovatelem Markízy, společností Markíza-Slovakia.
Televize Joj a Markíza projevily shodný zájem o 56. kanál v Detvě, 56. kanál v Lučenci, 28. kanál v Medzilaborcích, 33. kanál v Nižné na Oravě a 55. kanál v Žiaru nad Hronem. Ve třech případech jde o frekvence, které si nechala zkoordinovat loni zaniklá televize Luna, v případě Medzilaborců přímo televize Joj. Licenčních řízení se dále zúčastní několik regionálních televizí, které se vesměs neutkají s žádným konkurenčním subjektem. Výjimkou je banskobystrický 51. kanál, o který kromě společnosti RTV Banská Bystrica, která jej zkoordinovala, žádá i TV Servis.
Přehled žádostí televize Joj:
(modře – žádá Joj a Markíza, zeleně – žádá Joj a TV Servis, červeně – žádá Joj, Markíza i TV Servis)
Lokalita Vysílač Maximální výkon (kW)
Bratislava K50 5
Bardejov K32 0,008
Budulov K56 0,05
Detva K56 0,1
Gelnica K27 0,008
Hnúšťa K37 0,02
Kežmarok K34 0,1
Kromapachy K52 0,025
Lipany K31 0,1
Liptovský Mikuláš K44 0,1
Lučenec K56 0,2
Medzilaborce K28 0,5
Nižná (na Orave) K33 0,05
Nová Baňa K55 0,01
Poltár K46 0,02
Ružomberok K45 0,03
Snina K32 0,125
Spišská Nová Ves K58 0,1
Stará Ľubovňa K49 0,008
Stropkov K21 1
Topoľčany K41 0,05
Trenčín K57 320
Veľký Krtíš K46 0,2
Zvolen K55 0,1
Žiar nad Hronom K55 0,1
Přehled žádostí televize Markíza:
(modře – žádá Markíza a Joj, zeleně – žádá Markíza a TV Servis, červeně – žádá Markíza, Joj i TV Servis)
Lokalita Vysílač Maximální výkon (kW)
Brezno K44 0,01
Detva K56 0,1
Dlhé Pole K47 0,003
Košice K50 0,6
Lučenec K56 0,2
Medzilaborce K28 0,5
Nižná (na Orave) K33 0,05
Prešov K55 0,1
Trenčín K57 320
Žiar nad Hronom K55 0,1
Televize Joj se podle svého mluvčího Ľudovíta Tótha bude snažit udělené vysílače zprovoznit v horizontu několika měsíců. „Nejdůležitější – z pohledu přírůstku pokrytí – bychom chtěli spustit do konce tohoto roku. Jsou mezi nimi především frekvence, které pokrývají východní Slovensko a vysílač v Trenčíně.“ Pokud by Joj získala všechny požadované televizní kanály, stouplo by její terestrické pokrytí slovenských domácností o 16,5 procenta. Z toho polovinu by pokrývala frekvence z Trenčína.
„Územní pokrytí si Joj TV ještě nevyčíslila. Nové frekvence by přinesly rovnoměrnější pokrytí Slovenska a upevnily by pozici Joj na Slovensku,“ míní Tóth. Podle jeho slov se úvahy o případném rozšíření pokrytí domácností týkají i míst, kde lze Joj naladit prostřednictvím kabelu. „Toto číslo nezahrnuje ty diváky, kteří dnes sledují televizi Joj prostřednictvím kabelových rozvodů.“ Ze všech žádostí má Joj předem jistý pouze 50. kanál v Bratislavě, na kterém vysílá od letošního února a o který žádá pouze ona. Rada jej udělí na jeden rok, a posune tak start projektu zkušebního digitálního vysílání, pro který byla frekvence vyčleněna.
Markízu možná zastoupí Pavol Rusko
Televize Markíza je připravena spustit nové vysílače ihned poté, co to umožní Slovenské telekomunikace, a nejpozději do termínu, který určí Rada pro vysílání a retransmisi. Podle Jozefa Gogoly z marketingového oddělení Markízy se veřejného slyšení před licenční radou zúčastní jednatelé a majitelé licencované společnosti Markíza-Slovakia. Gogola nevylučuje ani účast bývalého ředitele Markízy Pavla Ruska, který v současné době vede politickou stranu Aliance nového občana, jež se chystá na zářijové parlamentní volby a jejíž protěžování na obrazovce Markízy je terčem časté kritiky.
„Z pozice spoluvlastníka a jednatele společnosti Markíza-Slovakia, která se o frekvence uchází, na to má právo, ale v současné době vám ještě nedokážeme potvrdit konkrétní jména,“ řekl Gogola serveru RadioTV. Markíza, která svým signálem pokrývá 80 až 83 procent slovenských domácností, by v případě stoprocentního úspěchu v řízení rozšířila toto pokrytí o další dvě až tři procenta populace. Nejsledovanější slovenská televize má nejhorší pokrytí na severním a východním Slovensku.