DOPLNĚNO – Televizní skupina Prima uvažuje o rozšíření portfolia svých programů. K dosavadním šesti kanálům by mohla teoreticky přidat další dva. Nedávno si registrovala značky Prima Plus a Prima +1. Konkrétní využití ale zatím neprozradila.
Značka Prima Plus by měla působit na Slovensku
Označení může vyjadřovat snahu Primy spustit časově posunutou verzi svého hlavního programu. Název Prima Plus nebo Prima +1 by se k tomu v obou případech hodil. Prima ale patrně využije jednu z nových značek pro svou mezinárodní verzi. Mělo by jít právě o značku Prima Plus, která by měla být primárně určená pro slovenský trh. Prima původně připouštěla, že by svůj mezinárodní kanál nazvala Prima Primetime.
Časový posun na českém trhu využíval například Cinemax
Pro českého diváka může být zajímavější zpráva o přípravě posunuté verze hlavního kanálu – tedy programu Prima +1. Posunuté verze jsou obvyklé zejména u placených stanic v západní Evropě. Řada z nich vysílá nebo v minulosti vysílala na britském, italském, případně i německém trhu.
Posunutá verze nabízí program totožný s hlavní verzí. Liší se jen ve zmíněném časovém posunu. V zahraničí je běžný posun o 1-2 hodiny, případně o 24 hodin. Výjimečně se objevují i verze s 30minutovým posunem oproti hlavnímu programu. Na českém trhu však neexistuje tradice podobných stanic. Časový posun v posledních letech využívala u svých stanic pouze značka Cinemax, kdy druhý kanál byl až do letošního podzimu posunutou verzí prvního programu (+24 hodin).
Díky posunuté verzi můžete stejného diváka zaujmout dvakrát
Smyslem posunutých verzí je přinést divákovi dojem širší programové nabídky. To může být přínosné nejen v placených platformách, ale i u volného šíření. Divák má u přepínání stanic větší výběr a může teoreticky shlédnout víc obsahu, než kdyby neměl k dispozici posunutou verzi. Poskytovatel televizního vysílání může díky posunuté verzi udržet diváka na svých programech delší dobu a nabídnout mu různé reklamní spoty.
První programy s časovým posunem se objevily krátce po startu digitálního satelitního vysílání. Jejich popularita stoupala v prvních letech nového tisíciletí, kdy ještě nebyla k dispozici funkce zpětného shlédnutí nebo timeshift. S příchodem hybridního vysílání a online videoték ztrácejí programy s časovým posunem svůj původní smysl. Stále ale mohou efektivně oslovit střední a starší generaci, která holduje především lineární televizi.