Výsledky průzkumu Radioprojekt pro třetí a čtvrtý kvartál 2016 jsou velmi těsné. Tradičně vede Rádio Impuls s 978 tisíc posluchači denně. Mnohem zajímavější je ale souboj o další příčky mezi Evropou 2, Frekvencí 1 a Radiožurnálem.
Denní poslechovost se vyrovnává, v týdenní jsou rozdíly výraznější
Rozhlasové stanice na druhé, třetí a čtvrté příčce v denní poslechovosti jsou totiž statisticky vyrovnané. Evropa 2 má podle průzkumu 848 tisíc posluchačů denně, Frekvence 1 jich má 843 tisíc, tedy pouze o pět tisíc méně. A Český rozhlas Radiožurnál na čtvrtém místě má v průzkumu hodnotu 832 tisíc. Od stříbrné příčky ho dělí pouhých 16 tisíc posluchačů, od třetího místa pouze 11 tisíc. Nejposlouchanější regionální Rádio BLANÍK má 583 tisíc posluchačů.
V týdenní poslechovosti jsou rozdíly výraznější. Rádio Impuls je na hranici 1,86 milionu posluchačů, Evropa 2 má 1,57 mil. a Frekvence 1 je na hodnotě 1,48 mil. Český rozhlas Radiožurnál zaznamenal 1,46 mil. posluchačů a Rádio BLANÍK je nad jedním milionem posluchačů týdně. Prakticky u všech stanic na prvních pěti příčkách lze vysledovat mírně klesající trend v týdenní poslechovosti.
Z dalších celoplošných stanic následuje Český rozhlas Dvojka s 354 tisíc posluchači denně a 569 tisíci týdně. Úzce zameřeným okruhům vévodí ČRo Vltava (41 tisíc denně a 134 tisíc týdně), mírně roste ČRo Plus (59 tisíc denně a 94 tisíc týdně). Stabilní je Radio ZET, které má 17 tisíc posluchačů denně a 41 tisíc týdně.
Radio BEAT získalo 40 tisíc nových posluchačů denně
Mezi regionálními stanicemi je tradičně nejposlouchanější Rádio BLANÍK s 583 tisíci posluchači denně a 1,03 mil. posluchačů týdně. Statisticky významný nárůst zaznamenalo rockové Radio BEAT (251 tisíc denně a 471 tisác týdně). Následuje Country rádio (234 tisíc denně/443 tisíc týdně). Síť Fajn radio má nyní souhrnně 216 tisíc posluchačů denně a 409 tisíc týdně.
Následuje Radio ČAS (135/259), Rock Radio (133/242), Hitrádio Orion (118/223), Český rozhlas Brno (109/177), Radio City (94/170), Krokodýl (93/179) a Rádio Černá hora (75/160).
Poznámka: V závorkách jsou uvedený hodnoty denní poslechovosti/týdenní poslechovosti.
Tržní podíly jednotlivých mediazastupitelství
Z pohledu mediazastupitelství je nejsilnější značkou RADIOHOUSE, společný podnik skupin MMS/Media Bohemia a RRM/Lagardere, jehož tržní podíl se pohybuje na hodnotě 50,5 %. Tato hodnota vznikla součtem podílu MMS ve výši 31,2% a RRM (19,3%). Český rozhlas má se svými stanicemi podíl 22,3 % a mediazastupitelství Radio United Services získalo podíl 25,1 % trhu.
Veškeré údaje čerpáme z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.