Významný slovenský kabelový operátor Satro vyřazuje programy skupin Markíza a JOJ z nejnižší programové nabídky a divákům dá k dispozici samostatný placený balíček, kde budou pouze programy těchto dvou skupin. Divák si tak bude muset za tyto kanály připlatit.
Operátor tak reaguje na zvýšené poplatky, které je nucen platit oběma televizním skupinám. Markíza a JOJ se tak dostávají do kategorie placených stanic, přičemž za každou domácnost s kabelovou nebo placenou satelitní televizí by mohly utržit až 1 euro měsíčně.
Nelze však čekat, že by televize vysílaly o to méně reklamy. Obě skupiny budou i nadále fungovat na komerčních principech a budou využívat svůj reklamní čas tak jako doposud. Díky kabelovým a satelitním operátorům ale získají významné prostředky navíc do svých rozpočtů.
Společnost SATRO od 1. července zavede balíček MINI SK, kde budou k dispozici pouze programy Markíza, DOMA a DajTo, a kanály JOJ, Plus, WAU a RiK. Cena balíčku bude 2 eura měsíčně. Díky tomuto kroku může operátor zlevnit cenu svého nejnižšího základního balíčku o jedno euro.
Markíza a JOJ přitom původně trvaly na tom, aby jejich stanice byly dostupné v nejnižších nabídkách operátorů. Nakonec byly nuceny přistoupit na kompromis, zřejmě i v důsledku hrozby, že by je část operátorů mohla úplně vyřadit.
JOJ je i nadále dostupná bezplatně na běžnou anténu. Markíza však už své programy volně nešíří a musí tak spoléhat na dlouhodobé dohody s kabelovými operátory.
Tak by mali spraviť aj ostatní operátory, aby Markíza aj JoJka videla, že kolko ludí si chce platiť za sledovanie reklám, ktoré sú občas prerušené filmom.