RadioProjekt 2017: Radiožurnál na třetím místě, samostatná skupina nadregionálních rádií

Aktuální výsledky průzkumu poslechovosti rádií RadioProjekt pro první a druhý kvartál 2017 přinesly změnu na třetím místě. ČRo Radiožurnál se dostal těsně před Rádio Frekvence 1. Tradične vede Rádio Impuls před Evropou 2.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Rozdíl mezi Frekvenci 1 a Radiožurnálem byl už v předešlém výstupu RadioProjektu velmi těsný, dělilo je pouhých 6 tisíc posluchačů denně a 9 tisíc týdně. Nyní má Radiožurnál 835 tisíc posluchačů denně, což je meziročně totožná hodnota. Frekvence 1 má 811 tisíc posluchačů denně. V jejím případě jde o meziroční pokles.

Rádio Impuls v čele RadioProjektu se opět vrátilo nad milionovou hranici, momentálně má 1,013 mil. posluchačů denně. Evropa 2 je stabilně na druhé příčce s 848 posluchači, ale před Radiožurnálem se její náskok snížil na 13 tisíc posluchačů denně. Pátou příčku mezi celoplošnými stanicemi obsadila ČRo Dvojka (342 tisíc posluchačů denně).

Stanici mluveného slova ĆRo Plus poslouchá 76 tisíc lidí denně, Vltava má 52 tisíc denních posluchačů.

Novinkou v aktuálním výstupu RadioProjektu je zavedení skupiny „nadregionálních stanic“. Zástupci výzkumu se rozhodli zařadit do této kategorie rozhlasové sítě, které působí v různých regionech pod jednou značkou.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Nejvyšší poslechovost ve skupině nadregionálních stanic mají sítě Hitrádio a Rádio BLANÍK. Hitrádio oslovuje 578 tisíc posluchačů denně, BLANÍK je na hranici 569 tisíc. S výrazným odstupem následuje síť KISS rádio (352 tisíc posluchačů denně), která letos přešla na centrální program.

Poslechovost Country rádia mírně překonává Radio BEAT (246 tisíc posluchačů denně vůči 230 tisícím). Síť Fajn rádio má 179 tisíc posluchačů denně, Rádio ČAS 146 tisíc a Rock Rádio 102 tisíc posluchačů denně.

Díky odčlenění nadregionálních stanic se do čela regionálních rádií dostalo brněnské studio Českého rozhlasu (115 tisíc denně) před soukromými stanicemi Krokodýl (96 tisíc) a Černá Hora (77 tisíc). Severomoravské Rádio Helax má 62 tisíc denních posluchačů. V podobných hodnotách se pohybuje středočeské Signál rádio a regionální studia Českého rozhlasu v Českých Budějovicích a Plzni.

Z pohledu mediazastupitelství je nejsilnější značkou RADIOHOUSE, společný podnik skupin MMS/Media Bohemia a RRM/Lagardere, jehož tržní podíl se pohybuje na hodnotě 49,9 %. Český rozhlas má se svými stanicemi podíl 22,3 % a mediazastupitelství Radio United Services získalo podíl 25,7 % trhu. Ostatní, případně nezastupované stanice mají podíl 2,1 %.

Veškeré údaje čerpáme z měření RadioProjekt, které provádí agentury STEM/MARK a Median.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .