V minulém týdnu vyzkoušel multimediální dům Lagardere Active ČR novinku sociální sítě Instragram zvanou Insta-Call. K využití došlo ve vysílání rádia Evropa 2.
Společně s Richardem Krajčem se připojilo 6510 fanoušků
Během vysílání pořadu Vyber si na MaXXimum s moderátorem Petrem Carhou alias Nastym se připojil do živého vysílání Evropy 2 na Instagramu také zpěvák Richard Krajčo ze skupiny Kryštof. Spolu s ním vysílání v jeden moment sledovalo 6510 fanoušků rádia i samotného zpěváka.
„V rámci tohoto formátu se dá výborně vytěžit synergie, kterou představuje spojení s dalšími subjekty na Instagramu, ať již umělci nebo samotnými moderátory. Navíc můžeme vysílat téměř odkudkoliv, kde je připojení,“ říká Jiří Sládek, ředitel digitálních aktivit Lagardere Active ČR.
Formát lze využít i jako speciální operaci
„Do budoucna počítáme také s tím, že formát využijeme jako speciální operaci a budeme v rámci ní nabízet klientům soutěže a další formy komerční visibility. Výhodou je i to, že máme následně jasný přehled o cílové skupině, která live-stream sledovala, a z těchto lidí můžeme nejen vylosovat v soutěži výherce,“ dodává Sládek.
Poskytovatel streamu může k tomu všemu ještě naplánovat i přesně cílenou kampaň propojenou s dalšími online i on-air reklamními formáty.
Insta-Call by mohl být zajímavý i pro Dance radio
Zatím není jasné, v jakých dalších projektech může provozovatel rádia Evropa 2 využít úzké propojení se sociálními sítěmi. Nabízí se pochopitelně i slovenské rádio Europa 2 vysílající z Bratislavy nebo české Dance radio, které nedávno představilo nový program a vizuální identitu. Mediální skupina Lagardere Active ČR však v ČR orovozuje celkem 5 rozhlasových stanic.
O něco problematičtěší je využití v případě publicistického Radia ZET. O propojení zpravodajství a sociálních sítí se pokouší řada mediálních domů po celém světě. U zpravodajských médií však jednoznačně dominuje rychlá sociální síť Twitter.
Insta-Call umožňuje větší interakci s fanoušky
Insta-Call nabízí médiu větší interakci s posluchači i fanoušky. Na iPhonech se jim automaticky zapíná zvuk daného přenosu, a to i v případě, že jej mají vypnutý.
Díky tomu ví, že se na jejich oblíbeném kanále něco děje, mohou se zapojit přímo do vysílání, psát dotazy, komentáře a svou aktivitu mohou i sdílet na další sociální síti – na Facebooku.
Navíc je záznam k dispozici ještě dalších 24 hodin po skončení živého vysílání.
Značka Evropa 2 si tímto přenosem otestovala i svůj dosah na sociálních sítích. Na Facebooku má momentálně přibližně 570 tisíc fanoušků a na Instagramu 155 tisíc fanoušků.