V USA se vždy na začátku roku objevuje podvod, který se odehrává v období placení daní. Scammeři se vydávají za pracovníky amerického daňového úřadu (IRS) a požadují zaplatit údajný dluh na daních z předchozích let.
Podvodníci vytáhli z obětí přes 54 milionů dolarů
Podstata podvodu tkví v tom, že platba musí proběhnout okamžitě, nikoliv však na úřadě v hotovosti nebo platební kartou. Zaplatit máte pomocí dárkových kuponů k iTunes, které zakoupíte v prodejní síti. Kódy těchto kuponů v průběhu hovoru diktujete podvodníkovi, jenž se vydává za daňového úředníka.
Pokud vám to přijde absurdní, vězte, že podvodníci si od roku 2013 tímto způsobem přišli na více než 54 milionů dolarů.
Nynější vlna podvodů se zaměřuje na obyvatele, kteří mají ať už skutečný nebo jen domnělý dluh na daních. Podvodníci je obtěžují telefonáty, v nichž požadují urychlené doplacení daní. V případě nezaplacení pohrozí obětem zatčením a vězením. Podobným způsobem se nechali napálit tisíce lidí.
Google je novou nadějí pro vydavatele po změně algoritmů Facebooku
Google přináší vydavatelům nové čtenáře poté, co Facebook upravil své algoritmy a upozadil neplacené příspěvky od komerčních vydavatelů. Počet shlédnutých stran od návštěvníků přicházejících z Googlu meziročně stoupá o necelých 40 procent.
....V ohrožení jsou nejen důchodci ale i studenti
Podvod zašel tak daleko, že americký Úřad pro správu daní (Treasury Inspector General for Tax Administration) už v roce 2016 vydal varovné prohlášení, v němž upozorňuje na možné podvody a zdůrazňuje, že daně nelze zaplatit prostřednictvím dárkových poukázek iTunes. Upozornění vydal i samotný Apple.
Upozornění ale nezafungovalo dostatečně a pokusy o podvod pokračují i v tomto období.
Zajímavé je, že toto podvodné schéma funguje nejen na starší občany ale i na mladou generaci – především na univerzitní studenty, u nichž podvodníci předpokládají, že by mohli mít dluh nejen na daních, ale například i na školném.
Platbu prostřednictvím dárkových poukázek iTunes volí podvodníci proto, aby nedošlo k aktivaci bezpečnostních pravidel a zablokování bezhotovostních plateb ze strany bank nebo karetních společností.
Facebook a Google dál válcují tradiční vydavatele, video a mobilní reklama nezadržitelně roste
Google a Facebook posilují pozice v boji s tradičními vydavateli. Nárůst videa a mobilní reklamy. Prohlížeč Chrome aktivně zablokuje agresivní reklamy. Podívejte se na hlavní změny a trendy pro rok 2018.
....