Soutěžní přehlídka mezinárodní rozhlasové tvorby Prix Bohemia Radio zná vítěze. Na čtvrtečním slavnostním vyhlášení 34. ročníku festivalu, které se uskutečnilo v Arcibiskupském paláci v Olomouci, ocenila odborná porota v každé kategorii tři nejlepší příspěvky.
Na konci každého poslechového dne byla nezávisle na odborné porotě udělena Cena studentů. Cena Thálie za herecký výkon v rozhlasové hře patří Heleně Dvořákové za roli paní Lemarchandové v dramatu Hilda.
Rozhlasová díla, která v rozličných kategoriích Dokument, Reportáž a Drama postoupila do finálového výběru letošního ročníku Prix Bohemia Radio, charakterizují silné lidské příběhy, aktuálnost společenských témat, vysoká kvalita a především tvůrčí přístup.
„Máme za sebou 34. ročník Prix Bohemia Radio, který se potřetí uskutečnil v Olomouci. Já bych byl do budoucna velmi rád, aby festival zůstal v tomto studentském a zároveň historickém městě a přinesl nám další vlnu kvalifikovaných rozhlasových odborníků,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Radio 1 tento týden připomíná mezníky uplynulých 27 let
Pondělí 25. března 1991 znamenal pro vysílání Radia 1 významný milník, od RRTV totiž získalo licenci pro vysílání na frekvenci 91,9 FM, Své 27. narozeniny bude slavit přímo v éteru a slavnostní týden zakončí off-air akcí v pražském klubu 007.
....Odborné poroty v mezinárodní složení ocenily v každé kategorii následující tři nejlepší příspěvky.
Dokument
Berka se rozhodl zemřít, autorka: Martina Pouchlá
Praha v kostce, autor Stanislav Abrahám
Hlasy, které slyším, autorka Hana Sedláková
Mezinárodní kategorie Reportáž
From Forest to Home – History of the Sherwood Homeless Community, autorka: Anita Bak, MTVA, Maďarsko
Fenomén malého fotbalu, autor: Jan Suchan, Český rozhlas, Česká republika
Dočasná policejní stanice, autor: Tomáš Gerši, RTVS, Slovensko
Drama
Spalovač mrtvol, autor: Ladislav Fuks, dramatizace: Lenka Veverková, režie: Aleš Vrzák
Třináct, autor: Jaroslav Hejnic, dramatizace: Lenka Veverková, režie: Martina Schlegelová
Proč kuchyň?, autor: Peter Handke, dramatizace: Renata Venclová, režie: Aleš Vrzák
Ясный путь, что сейчас всамделишная проблема приобрести под покровом ночи чего-нибудь горячительного.
Покупка увеселительных эликсиров по ночам – очень сложное и серьезное дело по сегодняшним временам.
Есть несколько альтернатив, как можно купить алкоголь ночью:
1. Приходить в бар. Многие бары вкалывают до утра или круглосуточно
2. Обратиться в особенные службы доставки – хоть бы алкозажигалки
3. Поклянчить из запасов соседа
4. Договориться раз-два продавщицей нормального магазина о покупке без чека.
А каковым вариантом употребляетесь вы?