Studie: sledování videa vytvořeného uživateli dramaticky roste

Zájem o sledování videa, které na specializované servery umisťují samotní jeho uživatelé, neutuchá a nadále roste. Potvrzují to zprávy předních amerických výzkumných společností. Nejnovější studie nyní analyzovaly socio-demografickou strukturu těchto uživatelů.

Sledování videa na internetu se v posledních letech stalo fenoménem, který před třemi lety, kdy vznikl YouTube.com – asi nejznámější web pro sdílení videí – čekal málokdo. Nejnovější studie amerických výzkumných agentur se tento fenomén pokoušejí kvantifikovat.

Zatímco v roce 2005 zaznamenaly americké servery u videí vytvořených uživateli, user-generated video, UGV, 3,25 mld. zhlédnutí, o rok později to podle společnosti Accustream Media Research bylo 13,16 mld., loni 22,37 mld. a letos by to mělo být 34 mld. zhlédnutí. Uvedená čísla názorně zobrazují dramatický nárůst sledovanosti UGV, ale zároveň postupně se snižující tempo růstu.

Podrobný obrázek o struktuře uživatelů UGV přináší ve své zprávě Annual Gadgets Survey 2007 výzkumný projekt Pew Internet & American Life Project. Podle tohoto zdroje tvoří více než ¾ všech návštěvníků webů pro sdílení videa lidé ve věku 18-29 let. Rozdělení četností podle věkových skupin je přitom u celkového sledování on-line videa mnohem vyrovnanější … . Ještě v roce 2006 však byly rozdíly mnohem větší a sledování UGV bylo mnohem více výsadou vzdělaných a bohatých. Postupně se z něj však stává mainstreamová zábava, která oslovuje uživatele napříč demografickými skupinami. Nějaké on-line video tak ve zkoumané době (únor a březen 2007) zhlédla více než polovina uživatelů ve věku 30-49 let a zhruba čtyři z deseti uživatelů internetu starší 65 let.

Skryté touhy: seriály a filmy
Výzkumná agentura Harris Interactive se ptala dospělých uživatelů internetu, který druh on-line videa, pokud by byl k dispozici, by rádi sledovali více. Největší zájem byl o televizní seriály, které by ve větší míře sledovalo 30% uživatelů (ve věkové skupině 18-24 let dokonce 48% respondentů), a celovečerní filmy. Jejich větší nabídku on-line by přivítalo 28% uživatelů internetu (ve věkové skupině 18-24 let to bylo 44% uživatelů). Více filmových trailerů by přivítalo 16% respondentů, zpravodajská videa 14% a sportovní videa 13%. Ještě více videa vytvářeného uživateli si přálo nejméně respondentů – zhruba 8%. Američtí uživatelé tak nabídku UGV považují v současnosti zřejmě za dostatečnou.

Bezpochyby není důvod přáním uživatelů internetu nevyhovět – zvláště pokud na tom půjde něco vydělat. Další rozšiřování on-line videa pak může mít zajímavé důsledky na ostatní způsoby konzumace příbuzných druhů médií, především pak televize. Ve světle současného globálního poklesu TV sledovanosti tak otázka již nyní nestojí, zda bude mít vliv na televizní byznys, nýbrž jak velký. Skutečnost, že velké televizní společnosti přesouvají svoji pozornost na internet ukazuje, že neberou rizika ztráty tržního podílu na lehkou váhu a že ve svých on-line aktivitách vidí budoucnost a možnosti dalšího rozvoje.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: