Televize plná reklamy? Od září realita

Ruku na srdce, netěšíte se občas na reklamu? Samozřejmě že pauzu využijete, pokud si potřebujete odskočit nebo zajít do ledničky pro pivo a nalézt poslední chipsy. Pokud u sebe máme všechno potřebné a od obrazovky nás netáhne ani volání přírody, přijde nám délka reklamních bloků nekonečná. A to si reklamu “můžeme“ vychutnávat maximálně 12 minut v hodině.

Občas se ale najde spot, který se může líbit a člověk se na něj i rád podívá. Ostatně kdybychom se nechtěli dívat na reklamy, tak by nikdy nemohl vzniknout pořad jako je Telebazar Zdeňka Izera. Ten týdně představuje během necelé hodiny dvacet vtipných reklamních spotů. Ve Velké Británii ale začal vysílat kanál, který nabídne reklamu 24 hodin denně.

Advert Channel vysílá od 12. července na digitální satelitní platformě na kanálu 694. Naplno se vysílání rozjede v pondělí 6. září. I když kanál nabízí divákům spot za spotem, nejedná se o program, který má nutit diváky k nákupu určitého zboží. Advert Channel chce ukázat reklamu jako prvek zábavy, lidské tvořivosti, součást kultury a umělecké dílo.

Kromě obyčejného pouštění spotů, jak současných tak z minulosti, bude program obsahovat i pořady, které se budou týkat reklamy. Diváci se tak budou moct například seznámit se zákulisím natáčení šotů. Program nabídne i rozhovory s tvůrci a představiteli reklam, které diváka rozesmějí nebo rozbrečí. Prostor bude věnován i kontroverzním reklamám. O obsahu reklam a o jejich vytváření a dalších věcech spojených s tímto fenoménem se bude diskutovat v živých debatách. Představované reklamy z minulosti nabídnou nejen spoty staré pár let, ale i kousky z osmdesátých, sedmdesátých a šedesátých let.

Kromě reklam, které budou vlastně obsahem vysílání bude stanice vysílat i reklamy, které si zaplatí klienti a budou mít účel podpořit prodej a financovat chod televize. Kromě reklam se na obrazovce objeví tu a tam i moderátoři této stanice. Těch je pět plus jeden maskot, který zatím nemá jméno. To mu musí najít sami diváci. Autor jména, které se použije při křtu maskota vyhraje televizi s plochou obrazovkou za více než 400 liber.

Schéma je podobné jako u hudebních stanic. Kromě pár pořadů se vlastně jen jedná o bloky klipů, které jsou u Advert Channelu nahrazené spoty. A podobně jako hudební TV i tento kanál má svoji hitparádu. Na stránkách www.theadvertchannel.tv je možné si některé spoty dokonce stáhnout. Denně této možnosti využijí zhruba 4 tisíce uživatelů. A podle toho jak je která reklama často stahována, se sestavuje top ten.

Z nám známých firem tady boduje na druhém místě British Telecom, na třetím Bacardi. Sedmé místo obsadil spot Hondy, osmý je Sony Playstation. O desáté místo se dělí celkem tři šoty, jedním z nich je reklama na pivo Heineken a další propaguje Zlaté stránky. Abyste mohli spoty stahovat, je potřeba se zaregistrovat.

Marketingová kampaň, která má prodávat nový produkt, obsahuje tyto dva slogany: „Everything you’d see on a normal TV Channel – except the Programmes.“ A druhý slogan (poukazuje na to jak tráví čas reklam typický angličan) zní: „The only TV channel where you won´t be making tea during the Ads!“

Kromě tuctových bloků reklam pro pobavení běžného diváka tady budou i speciální pořady pro lidi pracující v reklamě. Spoluzakladatelka televize Chelsey Baker, modelka která hrála v několika filmech a reklamách, vyslovila v tiskové zprávě, kterou stanice rozesílala před zahájením vysílání toto přání: „Pro reklamní průmysl doufáme, že se tento kanál stane výkladní skříní pro nejlepší práce a talenty. Do hloubky se budeme věnovat tomuto průmyslu a mluvit s klíčovými hráči ze světa reklamy. Většinu běžných diváků zasvětí Advert Channel do fascinace reklamou. Kromě vysílání těch nejlepších reklam z celého světa 24 hodin denně, nabídneme diskuse ve studiu a telefonáty. Pro milióny z nás, kteří dávají přednost reklamě před ostatními pořady bude toto televizní nebe.“

Běžným doplňkem na oživení programuj komerčních médií jsou soutěže. Ty nebudou chybět ani na Advert Channel. Jedna se už chystá na září. Bude se jmenovat „So you think you can do better?” Kdokoliv má nápad jak udělat reklamu na cokoliv, popřípadě vytvořit remake nějakého staršího spotu nebo má jen chuť nějakou známou reklamu parodovat má možnost. Soutěžní příspěvek o maximální délce 1 minuta si musí ale sám natočit a pak poslat na kazetě nebo CD. Zaslané materiály se nevrací, takže je lepší si doma udělat jednu kopii. Pokud se zaslaná reklama bude líbit, půjde do vysílání. Její autor dostane 250 liber a kdo ví, jestli ho neosloví někdo z branže a nenabídne mu práci.

Až příště budete čekat na reklamu, stačí jednoduše přepnout na Advert Channel a hned máte reklamy plný dům.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .