Skupina Prima v rámci projektu Prima SVĚT za podpory herců ze seriálu Sestřičky, České asociace sester a Českého červeného kříže založila iniciativu Sestřičky sestřičkám. Ta podporuje sestry v první linii, které jsou denně v kontaktu s covid pozitivními pacienty, neúnavně o ně pečují, a mnohdy tak samy riskují své zdraví. Cílem této iniciativy je finančně podpořit sestry v nemocnicích s nejvyšším počtem pacientů, přiblížit veřejnosti jejich usilovnou práci, a především poděkovat za jejich náročné pracovní nasazení, díky kterému se daří poskytovat pacientům v nemocnicích tolik potřebnou péči.
„Do pomoci sestřičkám se může zapojit úplně každý. Jednou z možností je finanční podpora v rámci veřejné sbírky Sestřičky sestřičkám na crowdfundingové platformě Znesnáze21 nebo pomocí dárcovských DMS. Rádi bychom vybrali alespoň 10 000 000 Kč a pak tuto částku ve spolupráci s Českou asociací sester spravedlivě rozdělili mezi sestry, které ve vybraných nemocnicích pečují o covid pozitivní pacienty. Skupina Prima do sbírky Sestřičky sestřičkám věnuje na počátek 1 milion korun a následně celou sbírku podpoříme rozsáhlou mediální kampaní za podpory protagonistů seriálu Sestřičky,“ říká Aleš Pýcha, marketingový ředitel skupiny Prima.
„Pandemie covidu-19 ukázala nenahraditelnost profese sestry, která je na jednu stranu úžasná, na druhou stranu ale náročná, a ne každý ji může dělat. Velice si ceníme podpory veřejnosti i médií, která v posledních měsících přichází, a věřím, že každá koruna, obzvlášť před Vánoci, může sestřičkám udělat radost a ukáže jim, že veřejnost si jejich práce cení. V neposlední řadě i milé poděkování dokáže na tvářích sestřiček vykouzlit úsměv a povzbudí je při jejich nelehké práci,“ říká Martina Šochmanová, prezidentka České asociace sester.
Do kampaně iniciativy Sestřičky sestřičkám se bez nároku na honorář zapojily tváře ze seriálu Sestřičky. Diváci televize Prima tak uvidí v selfových spotech Sabinu Laurinovou, Marka Němce, Natálii Halouzkovou, Míšu Tomešovou, Romana Zacha a Adélu Gondíkovou. Kampaň kromě televize poběží také online a na sociálních sítích.
„Kampaň Sestřičky sestřičkám je další z řady CSR projektů skupiny Prima a jejích vlajkových seriálů. Od počátku se snažíme seriálům Sestřičky a Modrý kód vtisknout přidanou hodnotu v podobě aktivit vedoucích k osvětě, ochraně nebo podpoře společnosti,“ dodává Aleš Pýcha. V minulosti mohli diváci na kanálech skupiny Prima vídat osvětovou kampaň „Když jde o život“, v níž herci seriálu Modrý kód edukovali veřejnost, jak lze poskytnout první pomoc. Jarní kampaň s tvářemi tohoto seriálu pak reflektovala začínající pandemii a radila, jak dodržovat hygienická opatření a jak se chránit před nakažením koronavirem.
Jak může veřejnost přispět finančně?
- Veřejnou sbírku Sestřičky sestřičkám lze podpořit pomocí crowdfundingové platformy Znesnáze21. Zaslání daru je snadné – přispět lze na pár kliknutí a dostanete potvrzení o daru. Navíc můžete společně s příspěvkem zanechat sestrám povzbudivý vzkaz.
- Darovat můžete i prostřednictvím dárcovské SMS (DMS). Stačí jen na číslo 87777 poslat jednoduchou textovou SMS a vybrat částku, kterou chcete iniciativu Sestřičky sestřičkám podpořit. DMS lze odesílat v hodnotě 30, 60 či 90 Kč. Sestřičky sestřičkám obdrží 29, 59 či 89 Kč.
DMS SESTRICKY 30
DMS SESTRICKY 60
DMS SESTRICKY 90
Více informací na www.darcovskasms.cz. Službu DMS provozuje Fórum dárců. Technicky zajišťuje ATS Praha.
Více o projektu na www.sestrickysestrickam.cz.