Celkem 10 924 účastníků. 3 268 nákupčích, 3 522 firem ze skoro stovky zemí. Producenti, marketingové společnosti, rozhlasové a televizní stanice, operátoři kabelových a satelitních televizí, producenti videí a DVD, telekomunikační společnosti, poskytovatelé různých služeb. Společnosti jako Sony Pictures Television, Warner Bros, BBC, NHK, Rai Trade, ARD, ZDF, RTVE, France Television, Ericsson, Orange a další. To všechno je mezinárodní odborný festival Mipcom, jehož letošní ročník probíhá od 17. do 21. října v Palais des Festivals ve francouzském Cannes. (Uvedené údaje jsou za rok 2004).
Mipcom je veletrh, na kterém se nakupují nové pořady, kterými se bude televize snažit získat diváky v dalším roce. Sjíždějí se sem ale představitelé různých médií. Pro názornost se podívejme, jak to vypadalo loni s počtem účastníků. Televize zde měla 2 477 zástupců. Producenti a distributoři obsahu dokonce 2 750. Video a DVD branži tady zastupoval 1 051 účastník. 736 lidí přijelo z post-produkce a servisu. Kina vyslala 675 a nová média 486 zástupců. 456 reprezentantů tady hájilo barvy společností, které se zabývají licencováním a merchandisingem. Za reklamu přijelo 102, za mobilní operátory 88 zástupců atd. Podtrženo sečteno 10 924 účastníků z 3 522 společností, celkem z 95 zemí. A to všechno na 18 429 metrech čtverečných plochy.
Během pěti dní, kdy celá akce probíhá, se uskuteční i řada přednášek, konferencí a workshopů. Možnosti licencování televizních produktů do knižní podoby a knih do televizní podoby projednávali panelisté hned na začátek v pondělí. Jeden z workshopů prvního dne se zabýval maximalizací účinku brandu napříč všemi platformami. Zvlášť se projednávalo porozumění mezinárodním trhům a možnost šířit svoji značku po světě. Řeč přišla i na techniku. Jeden workshop měl za úkol představit možnosti HDTV při produkci nových typů pořadů a následující panel se zabýval problémem, kdo co v HDTV chce a kdo to zaplatí. Technika ovlivnila i program druhého dne, který se nesl v duchu měnící se televizní krajiny a hrozeb a možností, které tato proměna přináší. Úvod tohoto dne patřil terestrické digitální televizi. Odpoledne se hovořilo o licencování. Vystoupil například prezident společnosti Lucas Licensing Howard Roffman nebo prezident Warner Bros. Worldwide Consumer Products Dan Romanelli.
O mobilní televizi a využívání mobilních technologií si příspěvek připravil Peter Bazalgette z Endemol Group. Nechyběla ani případová studie a panel o nových způsobech, jak dosáhnout na zákazníka. Panelisté se zároveň zabývali otázkou, co vlastně spotřebitelé od mobilní televize chtějí. Čtvrteční diskuse si klade za cíl, odpovědět na otázku, co dělá dobrou mobilní zábavu?
Součástí veletrhu je i předávání cen. Uděluje se například cena MIPCOM DVD Awards. Ta se poprvé vyhlašovala minulý rok. Oproti loňsku letos přibyly tři nové kategorie, takže jich je celkem 10. Jsou to tyto kategorie: TV seriál v angličtině, cizojazyčný televizní seriál, příběh pro děti nebo mládež, animovaný film pro děti nebo mladého diváka, kategorie Non-fiction, kam spadají dokumenty, sportovní a také hudební pořady, dále anglickojazyčný film, cizojazyčný film a novou kategorií je sport, dále hry a pak hudba.
Ocenění se letos poprvé udílí i v oblasti mobilní televize. Do této kategorie se přihlásilo 230 různých audiovisuálních obsahů od 135 společností z 30 zemí. Porota musí vybrat nejlepší obsah nebo formát pro mobilní TV (mezi nominovanými je i jeden krátký dokumentární film), nejlepší mobilní TV kanál nebo službu (nominována je mj. předpověď počasí pro Asii), nejlepší uživatelské rozhraní pro programového průvodce a nejlepší video, film nebo animace převedená do mobilní podoby (Spiderman 2 nebo Desparate Housewives). Diváci vyberou vítěze ceny Best of Show a za inovaci na poli obsahů mobilní televize bude udělena The Orange Grand Prize.
Zatímco právě probíhající veletrh Mipcom je zaměřen na televizi a ostatní média dost všeobecně, existují i jeho specializované odnože. Veletrhem pořadů a formátů pro děti je Mipcom Junior. Ten proběhne 7. až 8. října 2006 taktéž v Cannes. Nikoliv ale v Palais des Festivals, ale v Carlton Hotelu. Letošní ročník se konal 15. a 16. října.
Ročně se natočí přes 500 telenovel, na které se dívají více než dvě miliardy diváků. I tento žánr je velkou výzvou a dobrým artiklem. V neděli 16. října proto ještě před zahájením vlastního veletrhu Mipcom proběhl v Noga Hilton Hotelu v Cannes veletrh telenovel.
Že Cannes zdaleka nepatří jen filmu ale také televizi a médiím celkově, dokazuje i další akce, která se tady chystá. V Palais des Festivals se 5. dubna 2006 bude udílet první mezinárodní interaktivní cena Emmy. Tato cena se bude chlubit ještě jedním prvenstvím. Bude první cenou Emmy udílenou mimo území USA. Mipdoc je další odnož Mipcomu. Ta se začátkem dubna příštího roku bude zabývat digitálně zpracovanými dokumenty. Zkrátka nepřijdou v Cannes ani rádia. Více viz Ramses – Oscar pro tvůrce rozhlasové reklamy.