Radiodays Europe zamíří do Prahy

Praha byla oficiálně oznámená jako hostitelské město pro pořádání největší celoevropské konference pro odborníky z oblasti rádia, podcastingu a výroby audio obsahu Radiodays Europe 2023. Český rozhlas bude hlavním spoluorganizátorem této významné akce, která se uskuteční ve dnech 26.-28. března 2023. Mezi tradiční účastníky konference patří zástupci médií veřejné služby, komerčních rádií i nezávislí tvůrci audio obsahu z celého světa. Letošní ročník se konal ve švédském Malmö, ze kterého zástupci skupiny Media Bohemia zprostředkovali obsáhlou reportáž na twitterovém účtu Radiohouse.

Radiodays_2023
Zdroj: ČRo

„Pro rok 2023 jsme vybrali Českou republiku a Prahu jako hostitelské město, jelikož má velmi zajímavý a pulzující rádiový trh. Navíc, příští rok Český rozhlas oslavuje sté výročí od oficiálního zahájení rozhlasového vysílání a to je výborná příležitost představit český audio průmysl zbytku Evropy,“ uvedl Peter Niegel, výkonný ředitel Radiodays Europe.

 „Český rozhlas, respektive jeho předchůdce Radiojournal byl po BBC teprve druhou vysílací společností, která začala v Evropě oficiálně vysílat na rozhlasových vlnách a jsme rádi, že si organizátoři Radiodays Europe vybrali Prahu i s ohledem na význam tohoto výročí. Zároveň jde o ocenění velmi aktivního přístupu Českého rozhlasu v posledních letech v rámci Evropské vysílací unie (EBU) a obecně v rámci evropského prostoru,“ řekl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Konference Radiodays Europe (RDE) se zrodila v roce 2010 jako reakce na potřeby evropského rozhlasového průmyslu, veřejného i soukromého, setkávat se a diskutovat o nových mediálních výzvách. Cílem konference, která každoročně oslovuje více než 1600 účastníků z 62 zemí, je sdílet inspirace, inovace a rozvíjet spolupráci v rozhlasovém a audio průmyslu a podpořit vývoj programů a dobrou rozhlasovou žurnalistiku.

Letošní ročník RDE se konal ve švédském Malmö, ze kterého zástupci skupiny Media Bohemia zprostředkovali obsáhlou reportáž na twitterovém účtu Radiohouse. S Petrem Uchytilem, ředitelem produktu MMS vyrazili i ředitelé rádií, Daniel Rumpík (Rádio Blaník), Michal Merenda (Hitrádia) a Ondřej Cikán (Fajn radio).

Mezi témata letošního ročníku patřila: strategie pro rádio i podcasty, poslech audia v autě, audio tvorba pro mladou cílovou skupinu, vyhledávání talentů a práce s talenty, kreativita v audio formátech, budoucnost a inovace v audio formátech, obchodní strategie na monetizaci audia a mnoho dalšího.

Chcete zjistit, jaké novinky v rádiové tvorbě budou nyní IN? Podívejte se na obsáhlou reportáž na Twitteru Radiohouse: https://bit.ly/37MAs6q.

Celá twitterová story je také zaznamenána v rámci spolupráci na odborném serveru Mediaguru: Živě z Radiodays, evropské konferenci o rádiových trendech | MediaGuru

Historie RDE

První konference Radiodays Europe se uskutečnila v Kodani a v průběhu let událost hostila řada velkých evropských měst, například Barcelona, Berlín, Paříž, Amsterdam, Vídeň nebo Lisabon. Praha je prvním městem z regionu střední a východní Evropy, která uvítá účastníky této konference. Hlavním organizátorem je nevýdělečná organizace s názvem Sdružení Radiodays Europe, která byla založena skandinávskými veřejnoprávními vysílacími společnostmi Sveriges Radio, dánskou vysílací společností DR, NRK Radio a finským YLE.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .