Máte rádi psy a modrou barvu? Jste „sova“ a večery si zpestříte sklenkou vína? Upřednostňujte léto před zimou a své myšlenky svěřujete starému dobrému papíru? Pak jste na nejlepší cestě stát se úspěšným podnikatelem, kterého si lidé váží.
Česká poradenská společnost HPCG na začátku září představila finalisty 11. ročníku ocenění pro firmy, kterých si lidé váží, Český Goodwill 2023, známého též jako „firmové oscary“. V polovině září odborná porota zvolila nejsilnější v základních nominačních kategoriích Tradice, Inovace, Partner, Made in Czechoslovakia a nově také v kategorii Marketér. O půlnoci 30. září skončilo hlasování veřejnosti, které rozhodlo o novém nositeli titulu v kategorii Osobnost Český Goodwill.
Třiašedesát podnikatelů, kterých si lidé váží, představuje rozmanitou skupinou, mají však několik společných rysů, které mohou být inspirací i pro vás. Všichni podnikatelé nominovaní na ocenění Český Goodwill jsou – mimo jiné – dotazováni na jejich životní styl a osobní preference. Nejinak tomu bylo letos, a na základě výsledků tohoto průzkumu jsme sestavili následující zábavný portrét „typického českého podnikatele“.
Milovník psů
Pes – věrný a oddaný společník nejen na cestách k novým obchodním příležitostem a jako trenér pro rychlé rozhodování. 72 % úspěšných podnikatelů se rádo inspiruje věrnostní a energií svého psa. Jen 19 % dává přednost kočkám.
Sova – noční pták
Když přijde na pracovní styl, mohou se podnikatelé rozdělit na dva tábory: „ranní ptáčata“ a „sovy.“ Dvě pětiny (39 %) z nich se cítí nejvíce produktivní ráno a těší se na ranní výzvy. Naopak, tři pětiny (58 %) podnikatelů upřednostňuje večerní hodiny, kdy jsou ve svém živlu a dokážou zvládnout i ty nejnáročnější úkoly.
Ve víně je pravda
Přestože jsou Češi označováni za národ pivařů, pouze pětina (22 %) podnikatelů dává přednost pivu před sklenkou vína. Jako příjemnou inspiraci na dlouhé pracovní večery anebo při oslavě úspěchů své firmy se více než dvě pětiny (61 %) úspěšných podnikatelů nechávají unášet do světa vín a vychutnávají si rozmanitost chutí a vůní. Desetina podnikatelů je naopak zapřisáhlými abstinenty.
Červená vs. modrá
Červená symbolizuje vášeň a energii, zatímco modrá představuje klid a spolehlivost. Když jde o oblíbenou barvu a volbu mezi červenou a modrou, většina podnikatelů (62 %) zvolí modrou, necelých 28 procent pak červenou, a zbytek buď obě barvy, jinou, nebo má rád všechny odstíny barevného spektra.
Na letní vlně
Z ročních období v preferencích podnikatelů jednoznačně dominuje léto. 71 % jej označilo za své oblíbené roční období, zřejmě proto, že teplé a slunečné letní dny přinášejí inspiraci a odpočinek po náročných pracovních měsících a v neposlední řadě také novou energii pro další výzvy, na něž bývá závěr roku bohatý. Zima má také své příznivce, ale pouze 14 %.
Papír nebo tablet?
Úspěšný podnikatel je flexibilní, což se odráží v jeho přístupu k technologiím. I když běžně pracuje s digitálními nástroji, tablet jako první volbu pro zachycení svých kreativních nápadů a myšlenek zvolí čtvrtina podnikatelů (28 %). Věrnost tradičním postupům zachovávají více než dvě pětiny (63 %) podnikatelů, které si své nápady a cíle zapisují raději na papír.
Vzdělání je pro úspěch v podnikání také důležitým faktorem. 78 % podnikatelů má vysokoškolské, pětina (19 %) středoškolské a 4 % vyšší odborné vzdělání. Navíc, skoro 10 % si svá studia (ať už vysokoškolská či středoškolská) doplnila o titul MBA.
Noví držitelé firmových oscarů Český Goodwill 2023 budou slavnostně představeni na galavečeru, který se koná 19. října 2023 v Praze.
Český Goodwill je oceněním pro firmy, kterých si lidé váží. Od roku 2013 je pořádá česká poradenská firma HPCG (Hlavatý & Partners Consulting Group). Nad transparentním průběhem dohlíží světově uznávaná certifikační autorita TÜV SÜD Czech. Mediálními partnery jsou FTV Prima, Magazín KPCG a RADIOHOUSE. Partnery ocenění Český Goodwill 2023 jsou společnosti X Production Digital, ETNETERA, FLEXIPAL, HELUZ, AVETON a BOHEMIA PAPER.