Nova slaví 30 let své existence a při této příležitosti představila novou vizuální identitu hlavní stanice TV Nova. Hlavním grafickým prvkem se stala tzv. nekonečná smyčka, která nahradila dosavadní spirálu a bude se prolínat veškerými vizuálními výstupy televize. Symbolizuje vztah TV Nova k jejím divákům a to, že je staví do centra svého počínání. A právě diváci se mohou na změnu těšit od dnešního dne, kdy nové logo uvidí poprvé v obvyklém levém horním rohu své obrazovky.
Zdroj: TV Nova
Redesign je výsledkem strategického rozhodnutí, které má za cíl propojit značku s diváky Novy. Generální ředitelDaniel Grunt shrnuje: „Chceme se více přiblížit našim divákům, chceme jim více naslouchat, ještě více stát na jejich straně. Změna toho, jak k nim nejen přes obrazovku promlouváme, je klíčovým krokem tímto směrem. Věříme, že se nové logo bude líbit. Tím ale pro tuto chvíli nekončíme, nový vizuál totiž brzy dostane i stanice Nova Cinema, která si to jako čtvrtá nejsledovanější stanice u nás bezpochyby také zaslouží.”
Grafický design symbolizuje nekonečnou smyčku zábavy, kterou TV Nova poskytuje už třicet let. Logo je proto inspirováno i návratem ke kořenům. Hlavní barvou se stává modrá a doplňkové barvy jsou červená a bílá. Kromě růžku obrazovky se s novým konceptem budou diváci potkávat třeba i na sociálních sítích, v upoutávkách, na externích reklamních plochách, ale i na akcích či na podpisových kartách nebo zpravodajských mikrofonech.
„Naše nová vizuální identita symbolizuje diváky jako vnitřní kruh a Novu jako ten vnější. Pro nás je to zpodobnění naší snahy vytvářet svět zábavy, který se nekonečně točí kolem našeho diváka,“ vysvětluje Jakub Strýček, marketingový ředitel, a dodává: „Novou podobu naší značky jsme vyvíjeli velmi pečlivě, téměř celý rok. Zároveň jsme si chtěli půjčit i trošku toho, co pro diváky byla Nova v době, kdy před třiceti lety začínala vysílat. Doufám, že si to diváci nejen v nové podobě loga najdou.“
„U příležitosti výročí našeho zrodu před třiceti lety se vizuálně vracíme k samému počátku našeho společného příběhu. Televize Nova a divák. Příběh, který neskončí, dokud jsme spolu. Naším cílem bylo zachovat dědictví, které s sebou značka Nova nese, ale zároveň najít nové, moderní pojetí, aplikovatelné na všechny současné i budoucí způsoby komunikace. Hledali jsme grafický symbol jasně rozpoznatelný napříč všemi platformami,“ dodává Jana Vavreková, šéfka kreativy, a uzavírá: „Nekonečná smyčka je základem naší nové brandové identity, na které dále hodláme stavět. Společně se symbolem totiž měníme i způsob komunikace s naším divákem. Je to dialog, který nikdy nekončí. Posloucháme se, pomáháme si, inspirujeme se, informujeme a samozřejmě – bavíme se. Jsme tady jeden pro druhého. Vždycky.”
Zdroj: TV Nova
Grafickou a konceptuální část zastřešila světoznámá newyorská agentura loyalkasper, jež stojí za podobnými projekty například pro Disney +, Paramount +, PEACOCK, MTV a mnoho dalších.
Dosavadní podoba loga vznikla v roce 2017 u příležitosti 23. narozenin TV Nova, kdy zastřešila všechny své stanice pod název Skupiny Nova. Ke změně loga hlavní stanice Nova tak dochází po sedmi letech.