Mediální zastupitelství Radiohouse, ze skupiny Media Bohemia, opět navázalo na vzdělávací projekt Mediální akademie, který byl původně určen interně mediálním konzultantům a opět se zaměřilo na mladou generaci z řad studentů. Ve dnech 8. a 9. října 2024 proběhla letos druhá Mediální akademie zaměřená primárně na studenty posledních ročníků vysokých škol. Akademie se zúčastnilo 35 studentů z Newton University a Obchodní a digitální akademie Praha, kteří získali jedinečnou příležitost nahlédnout do zákulisí fungování multimediálního domu.
Zdroj: Radiohouse
Mediální akademie, která letos proběhla již podruhé, měla za cíl prakticky přiblížit činnost mediálního domu studentům, pomoci jim v kariérním rozvoji a nabídnout možnost zapojit se do praxe formou stáží. Studenti si nejen mohli prohlédnout, jak média fungují, ale také se seznámili s tvorbou obsahu, obchodními strategiemi a prodejem mediálního prostoru.
Program akademie byl rozdělen na teoretickou a praktickou část. V první části studenti získali přehled o aktuálních trendech v médiích, včetně fungování rádia nové generace, které staví na šíření obsahu skrze různé platformy, jako je terestrické vysílání, sociální sítě, podcasty a online vysílání. Byly jim představeny také novinky v oblasti měření, jako například AdMetry a obecně crossmediální měření vůbec.
V praktické části dostali studenti za úkol řešit reálné marketingové příklady, na kterých pracovali v týmech. Na závěr každá skupina prezentovala své výstupy před komisí složenou se zástupců odborníků ze skupiny Media Bohemia. Studenti, kteří úspěšně absolvovali a obhájili své projekty, obdrželi certifikát Mediální akademie.
Zdroj: Radiohouse
Celý projekt byl realizován pod vedením Karla Frimla, COO Radiohouse, který stojí za konceptem, obsahem a strukturou celé Mediální akademie. Díky jeho zkušenostem z lektorské činnosti na vysokých školách a doktorskému studiu na Západočeské univerzitě bylo možné akademii propojit jak s teoretickými, tak praktickými aspekty mediálního světa.
„V Radiohouse plánujeme v tomto vzdělávacím projektu pokračovat, další mediální akademie pro mladou generaci je připravena na konec druhého semestru tohoto školního roku. Tento formát se ukázal jako velmi efektivní nejen pro studenty, kteří získávají reálnou praxi a cenné kontakty, ale i pro celou skupinu Media Bohemia, která díky tomuto projektu lépe rozumí myšlení mladé generace a jejímu přístupu k marketingu a médiím a také dobrá možnost, jak s nimi spolupracovat v jejich nastávající kariéře,“ shrnuje celý projekt Karel Friml.
Přidanou hodnotu projektu vnímá i jednatel Radiohouse Štěpán Ryska: „mediální akademie je skvělým příkladem, jak propojit vzdělávání s reálnou praxí, podpořit mladé talenty a zároveň posílit značku Radiohouse jako moderního mediálního domu. Tato spolupráce mezi studenty a odborníky na média přináší oboustranný prospěch a otevírá nové příležitosti pro všechny zúčastněné.“