Česká televize a zvláště její prozatímní ředitel Per Klimeš v poslední době neustále opakují, že český divák si platí nejenom Českou televizi, nýbrž i televize komerční. ČT koncesionářskými poplatky, Novu a Primu v cenách výrobků z jejich reklamy. Ve skutečnosti je to sice poněkud složitější, ale připusťme jako pracovní hypotézu, že to tak třeba i je.
V tu samou dobu předkladatel nového zákona o České televizi a zároveň její největší ochránce, ministr kultury Pavel Dostál zdůvodňuje svůj požadavek na zvýšení procenta reklamy ve veřejnoprávní televizi argumentem, že je potřeba získat finanční prostředky na digitalizaci. Stát na to prý nemá a někdo to zaplatit musí. A aby to nebyli koncesionáři, tedy občané, zaplatí se digitalizace zvýšenou reklamou v ČT. Asi nejsem jediný, koho napadne, že tady něco nehraje. Klimeš tvrdí, že komerční televize si divák platí v cenách výrobků z reklamy. Dostál tvrdí, že reklamu ve veřejnoprávní televizi je třeba zvýšit, aby digitalizaci nemusel platit koncesionář, tedy divák. Možná že by bylo dobré, kdyby se pánové, když už spolu tolik kamarádí, napřed domluvili, jak to tedy vlastně je!
Petr Štěpánek