Televize Prima včera spustila novou podobu zpravodajství a přesunula svou hlavní zpravodajskou relaci na 19:30. V moderátorských křeslech se objevila známá dvojice Mirka Čejková – Pavel Zuna. Zprávám TV Prima předcházela rovněž obnovená premiéra Milionáře s Romanem Šmuclerem. Jak ale včerejší souboj dopadl? Odpověď Vám nabídne následující článek.
„Svět je plný náhod a překvapení, a tak vás po nějaké době u zpráv v půl osmé vítají Pavel Zuna a Mirka Čejková,“ uvítala v pondělí diváky Mirka Čejková s Pavlem Zunou. A návrat dvojice se Primě vydařil – Zprávy TV Prima si nenechalo ujít 1,43 milionu diváků, při podílu 34,9%. Televizní noviny na Nově přišly o velké množství diváků – rating klesl pod hranici dvou milionů na 1,85 milionu, přitom běžná sledovanost dosahuje 2,5 milionu. Po skončení hlavních Zpráv TV Prima ale diváci přepínali na Novu. Na změnách vydělaly i Události ČT, ty sledovalo přes 1,2 milionu diváků. Co říká Pavel Zuna na včerejší výsledky sledovanosti? „Z tohoto výsledku jsem v příjemném šoku. Moc si vážím toho, že si nás diváci vybrali; nechceme je ani nadále zklamat. Věřím, že nám zůstanou věrní, a já mohu slíbit, že se k nim nikdy neotočíme zády.“ Sloganem „nikdy se k Vám neotočíme zády“ reaguje na novácké Televizní noviny, konkrétně na moderátory, kteří se při spojení s reportéry otáčí zády ke kameře.
Jaké Zprávy TV Prima byly? Obsah zůstává velmi podobný 1.zprávám. Zprávy se neoprostili od četným dopravním nehodám, těm bylo věnováno více reportáží. Jako reportérka se objevila „ex-novačka“ Monika Zajícová. A reakce diváků na novou podobu zpravodajství? Různí se. Části se nelíbila moderace Mirky Čejkové či malé studio. Druhá část publika naopak změnu vítá. Části diváků také chybí seriál MASH a přechází tak na žlutou rodinku Simpsonových.Velký úspěch sledovanosti se dá z velké části přičítat zvědavosti diváků, vždyť novým zprávám předcházela velká mediální kampaň, spekuluje se o ceně až 22 milionů Kč. Až další dny ukáží skutečnou sledovanost.
Nova se také snažila upoutat pozornost na svou stranu, zahájila soutěž o „luxusní víkend s televizí“. Diváci musí sledovat Televizní noviny a odpovídat na otázky, čtyři vylosovaní získají luxusní ubytování a celý víkend stráví s TV Nova. Prima přišla ještě s jednou zajímavou strategií – mezi Milionářem a Zprávami se neobjevil reklamní předěl. Avizoval to na konci také moderátor Roman Šmucler. Reklama nenásledovala ani mezi Zprávami a Sportem. Na tento fakt v polovině Zpráv TV Prima upozornil Pavel Zuna a lákal diváky – „Více o se superballu dozvíte ve sportovním zpravodajství, to začíná hned po zprávách a bez reklamního předělu“.
Premiéru má za sebou i vědomostní soutěž Milionář. Ten měl sledovanost zhruba 670 tisíc (při podílu na publiku 18,3%), což je sice 100 tisíc pod výkonem 1.zpráv, ale přesto je ale Prima s výsledkem spokojena: „Potvrdil se náš záměr a obchodní odhad zaměřit se na čas mezi devatenáctou a dvacátou hodinou. Jak Milionář, tak Zprávy TV Prima velmi dobře zafungovaly,“ řekl dnes výkonný ředitel TV Prima Petr Chajda, který označil čas před dvacátou hodinou za klíčový pro start prime timu. Ulici na Nově v tu dobu sledovalo 1,3 milionu diváku, Události ČT pak 1,2 milionu. I osmou večerní ovládla Prima – soutěž Hádej, kdo jsem získala 1,3 milionu diváků (podíl 33,8%). Soutěž dlouhodobě generuje vynikající výsledky.
Snížit výsledky sledovanosti Televizních novin se podařilo i na Slovensku. Markíza přinesla od ledna nové zprávy, 19:00 TN Headlines dosahovaly share 75% a 19:10 TN Dnes (share 65%). Včera STV 1 nasadila na pozdější čas 5 proti 5 a v důsledky toho hlavní zprávy TV Markíza klesly na podíl 55%. Veřejnoprávní Jednotka si polepšila – z 5,4% dosáhla v čase okolo sedmé až 25%. Komerční JOJ se svými novými KRIMI Novinami si na svou stranu získala 11,5%. STV přesunula soutěž 5 proti 5 z času 17:50 s cílem získat vyšší podíl v prime-time a zároveň získat diváky na Správy STV. Bohužel Správy STV dosáhly pouhých 18,8% share, JOJ ve stejném čase získala čtvrtinu přítomných diváků.