Zvládnout nastavení, aby receiver fungoval OK a nezkresleně přinášel audio i video může být někdy problém. I s návodem zprovoznit settopbox a DVD není především pro seniory vůbec jednoduchá záležitost. Jak zjistil průzkum, který nechala vypracovat německá teleshoppingová televize QVC, je právě náročnost nastavení a nesrozumitelnost návodů důvodem, který řadu zákazníku odradí od koupi nové zábavní elektroniky.
Nesrozumitelné návody a potíže s nastavením a ovládáním jsou u seniorů překážkou pro nákup elektroniky. Zjistil to průzkum německého GfK pro teleshoppingový kanál QVC. Průzkum se zaměřil na zákazníky přes 60 let. Ti posuzovali, jak jsou spokojení s návody k zábavní elektronice. Skoro polovina dotázaných seniorů starších šedesáti let se v návodech nevyzná vůbec. Taktéž skoro polovina si s návodem sice už nějak poradí ale ne zcela. U některých bodů musí poprosit někoho o pomoc. Jen 6,5% dotázaných udalo, že se v návodě vyznají a že s ním dokáží přístroj zprovoznit.
Tento problém se projevuje i v prodeji. Více jak třetina přiznala, že už si minimálně jednou nějakou elektroniku nekoupili, protože měli strach, že se s ní stejně nenaučí zacházet. 13,9% zákazníků se z tohoto důvodu nechalo od nákupu odradit dokonce několikrát. V obcích pod pět tisíc obyvatel se počet lidí, které strach z nové elektroniky odradil od nákupu, pohybuje dokonce nad polovinou.
13,9% seniorů se tak raději rozhodne pro opravu svého starého spotřebiče, i když by je nákup nového vyšel na stejné peníze. Může za to i přístup personálu v prodejnách. Skoro polovina zákazníků vyššího věku má pocit, že jim prodávající nejsou schopni dostatečně poradit. Cílem studie bylo zjistit i to, jak by si nespokojení uživatelé přáli situaci řešit. Přes polovinu jich chce lehce srozumitelné informace, ve kterých se vyzná i začátečník. Skoro dvě třetiny by přivítaly technika, který jim zařízení doma nainstaluje a osminu by potěšil kompetentní rádce na telefonu.
Technika trápí i diváky mladšího věku. Například 4. března mění své pozice některé stanice v DVB-T v Kolíně nad Rýnem a v Berlíně. Diváci tak musí svůj receiver nechat stanice nalézt znovu. Důvodů ke změně je několik. Kanál 43 se musí uvolnit pro televizi, která brzy začne vysílat v DVB-H. Sat.1, Pro Sieben, Kabel Eins a N24 se proto stěhují na 53. kanál. ARD, Arte, Phoenix a Eins Festival se přesunou z 65. na 50. kanál, aby vysílaly na stejném kanálu jako v Cáchách.
Jak už bylo řečeno výše, průzkum, jak jsou zákaznici spokojení s návody si nechal udělat kanál QVC. Ten se teď potýká s poklesem výnosů. Německý Handelsblatt píše, že za poklesem stojí i vysoké investice do infrastruktury kanálu. Za rok 2007 klesl obrat o 5,9%. A to i přesto že zisky v tomto odvětví rostou. Šéf QVC Ulrich Flatten se brání mj. zvýšením sazby DPH. Popírá, že by za poklesem byl neúspěch nových produktů. Z růstu tržeb na poli teleshoppingu profituje především největší konkurent QVC kanál HSE 24. Vedení QVC ale nepropadá skepsi. Pro tento rok počítá se zavedením vlastní značky kosmetiky.