Veronika Sedláčková či Radim Vaculovič rozšířili řady týmu, který chystá spuštění vysílání zpravodajsko-publicistické stanice Z1. Její provozovatel – První zpravodajská požádal o udělení kompenzační licence, na jejímž základě může svůj program nabídnout v pozemních digitálních multiplexech. Objeví se i na satelitu, v kabelech a IPTV. První diváky osloví nejpozději v červnu.
Na květen či červen chystá spuštění svého vysílání nová tuzemská zpravodajsko-publicistická stanice Z1. V minulém týdnu požádala Radu pro rozhlasové a televizní vysílání o udělení kompenzační licence, na kterou má nárok díky diginovele, která vstoupila v platnost v lednu. Stejnou kompenzační licenci od RRTV v únoru získala plnoformátová stanice Barrandov TV a regionální zpravodajská RTA. Díky tomuto kroku mohou začít vysílat v pozemních digitálních multiplexech.
První zpravodajská, která je provozovatelem Z1, rovněž požádala o vydání licence pro kabelové a satelitní vysílání. Jistí se tak pro případ, že by nějaký subjekt napadl znění diginovely u Ústavního soudu a přístup do pozemního vysílání by byl opět oddálen. Došlo-li by k tomu, nový kanál by se diváky snažil zpočátku oslovit prostřednictvím kabelových a satelitních platforem a IPTV operátorů. Dalším distribučním kanálem bude internet. Satelitní přenos signálu nebude kódovaný. V pozemním vysílání by měla být Z1 k dispozici v multiplexu CDG. Jednání však zatím probíhají se všemi třemi operátory.
V současné době probíhají úpravy v budově v Praze – Holešovicích, odkud bude Z1 svůj program odbavovat. Ze stejného studia vysílala nákupní TOP TV, která loni své působení na české mediální scéně ukončila. Dva týdny před startem vysílání bude zahájena reklamní kampaň, kterou připravuje renomovaná agentura MARK/BBDO. Cílovou skupinou je vzdělaná a bohatší část populace a spíše městské publikum.
Kromě zpravodajství chystá pro své programové schéma Z1 pestrou škálu dalších formátů.
„Český televizní trh je dnes strnulý a nenabízí alternativu pro ty, kteří hledají něco jiného než masovou zábavu a infotainment,“ shrnul generální ředitel stanice Martin Mrnka. Ve vysílání se objeví talk show, mnoho magazínů a publicistických relací. Chybět nebudou dokumenty. Velkou část produkce zajistí externí dodavatelé. Zpočátku stanice připraví sedmnáct hodin programu denně. Vysílání začne v sedm hodin ráno a poběží až do půlnoci nebo těsně za ní. V současné chvíli má Z1 k dispozici první přenosový vůz, další přibyde ještě v průběhu letošního roku.
Po obsazení všech pracovních pozic by v nové stanici mělo pracovat 150 lidí. „V týmu máme dnes téměř šest desítek profesionálů, kteří natáčejí aktuální události a připravují zkušební pilotní díly plánovaných relací,“ popsal aktuální stav ředitel zpravodajství Hanuš Hanslík. Mezi nově příchozími profesionály z jiných médií jsou Veronika Sedláčková (Nova – Na vlastní oči, předtím ČT), Radim Vaculovič (Prima) či Jana Lejpová, Vladimír Kroc a Zbyněk Štíbr (všichni Český rozhlas). Zahraniční redakci vede Petr Buchta (dříve ČT), šéfovou sekce magazínů je Michaela Učňová (Nova). Ekonomické zpravodajství řídí Libuše Bautzová (týdeník Ekonom), sportovní má na starosti Daniel Macho (Nova).