Na české obrazovky se chystají další televizní stanice

radiotv-archiv40I přes finanční krizi, která výrazně zhoršila ekonomickou situaci v celém světě a která začíná silně ovlivňovat i dění v Česku, se v následujících měsících objeví na tuzemském mediálním trhu další nováčci, kteří se pokusí uspět v ranku televizního byznysu. V minulém týdnu se pozornost upírala zejména na prezentaci druhého kanálu TV Prima, ale Prima Cool není jediným nováčkem na startovní čáře. O své diváky budou bojovat hudební, automobilová či teenagerovská stanice.Poslední pátou pozici v druhém digitálním multiplexu zaplní za necelé dva měsíce druhý program z portfolia TV Prima. Pod pracovním názvem Prima Cool připravuje management Primy stanici zaměřenou na mladé muže ve věku 20-40 let. Šéfové z Palmovky tak trochu překvapili, neboť se po několik měsíců objevovaly v médiích zprávy o tom, že přidělenou pozici v DVB-T obsadí kanál Prima Klub určený pro ženy a tyto informace záměrně nedementovali. Efektem bylo zmíněné překvapení a následná hojnost článků o nově připravované mužské televizi. Dámy se ale bát nemusí, o svůj nový kanál z rodiny TV Prima nepřijdou. I přípravy na spuštění Prima Klubu vrcholí, odstartovat by měl ve druhém čtvrtletí letošního roku. Dá se předpokládat, že se objeví v satelitní, kabelové a IPTV distribuci. Tyto platformy by měly doplnit i digitální pozemní přenos stanice Prima Cool.

Prima do nového pánského kanálu nasadí mnohé programové trháky, které uspěly na zahraničních trzích a v Česku si odbudou premiéru právě na nové stanici. Kromě kultovní animované Futuramy, má Prima nakoupena práva na seriály Family Guy, 30 Rock, sitcomy Jak jsem potkal Tvou matku či Mé jméno je Earl. V cizině jsou úspěšné i série Pushing Daisies a The Office. Na třetím kanále Prima Klub by se měly kromě premiér objevovat i úspěšné programy z archivu, kterými jsou seriály Rodinná pouta či Letiště.

Lídr tuzemského trhu – skupina CME připravuje start své čtvrté stanice pro český trh. Přesný termín spuštění licencované verze nadnárodní hudební televize MTV Czech ještě nezveřejnila, ale podle vyjádření generálního ředitele TV Nova Petra Dvořáka není vůbec jisté, zda k němu dojde ještě před létem, jak bylo původně avizováno, či zda kvůli finanční krizi nebude start odložen. Co je z kuchyně CME potvrzeno, je spuštění placeného kanálu Nova Sport v HD verzi. Server Digizone uvedl, že od soboty 21.února by se sportovní fanoušci měli této stanice ve vysokém rozlišení dočkat prostřednictvím IPTV služby severomoravského operátora Mattes AD a kabelových přípojek společností RIO média a TKR Jašek.

Nízkorozpočtovou a zatím lokální verzí odstartuje zkušební vysílání TV Pohoda. Tato stanice jako jedna ze šesti získala licenci na digitální pozemní vysílání (spolu s TV Barrandov, Febio TV, RTA, TV Óčko a Z1). Na plnohodnotný provoz najede později. V březnu by se program měl objevit na experimentálním pozemním digitálním kmitočtu z vysílače Klimkovice a po kabelu prostřednictvím platformy IPTV od firmy Mattes AD. Na serveru Česká média majitel Radim Pařízek potvrdil, že se stanice má stát jakousi podporou jeho další mediální aktivitu – Rádio Čas a také zkušebnou „některých věcí pro velkou TV Pohoda“. Ta by se měla v éteru po celé České republice objevit v květnu nebo v červnu příštího roku po vypnutí analogového vysílání, aby se projekt stal rentabilním.

Spuštění ostré verze TV Pohoda musí předcházet udělení kompenzační licence Radou pro rozhlasové a televizní vysílání, na jejímž základě má vysílatel přístup do některého z digitálních multiplexů. Bez této licence by v něm mohl figurovat jen v rámci převzatého vysílání. Propojení zkušební verze televize s Rádiem Čas bude patrné například stejnými tvářemi na postech moderátorů. Šestnáctihodinový program by mělo vyplnit hudební vysílání či soutěže a magazíny pro děti a mládež. V části vysílání bude přebírán přímo program Rádia Čas.

Nové televizní subjekty hledají i jiné prostředky jak dostat svůj program k divákům. Společnost Newsdrive spustila v tomto týdnu první webovou motoristickou stanici Autotelevize.cz. „Jde o skutečnou televizi. Všechny reportáže jsou natáčeny profesionální televizní technikou,“ uvedl ředitel společnosti Pavel Foltýn v rozhovou pro týdeník Ekonom, který o startu televize informoval jako první. Spuštění projektu přišlo na milion korun, návratnost investice se odhaduje v řádu dvou let. Diváci, či spíše internetoví surfaři naleznou ve vysílání testy nových vozů, rady motoristům, cestopisy, sportovní sekci i rozhovory s celebritami o jejich vztahu k automobilismu.

Ve stádiu příprav jsou i další televizní stanice (např. plnoformátová digitální Febio TV, regionální zpravodajské TV7 a RTA). Relevantní informace o datu jejich startu, personálním obsazení či programové struktuře zatím nejsou k dispozici. Důvody pro nezveřejňování předčasných informací jsou jasné. V Česku už panuje silně konkurenční prostředí a rychle se rozvíjející ekonomický propad nutí k obezřetným úvahám o budoucnosti všechny investory.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .