Co mají společné RadioTV a Rádio Impuls?

Těsně před koncem roku vám na tomto místě nabízíme na první pohled poněkud banální ale zcela logickou otázku. Příští rok bude přelomový jak pro server RadioTV i Rádio Impuls. A tak je na místě si připomenout, co mají tyto dvě média společné? Obě si příští rok připomenou okrouhlé 10. výročí začátku vysílání, neboli provozu.

Server RadioTV vznikl v roce 1999 ještě pod značkou www.radia.cz ve stejném čase, jako nové celoplošné Rádio Impuls. Ostatně tou dobou se na českém rozhlasovém trhu udála velice historická chvíle, když jedno celoplošné rádio nahradilo druhé (těsně předtím odešla z trhu Nová Alfa, které vypršela licence). A právě start Impulsu se stal impulsem pro historicky první článek na dnešním webu RadioTV, který nesl název Alfa je mrtvá, ať žije Impuls. „Ten začátek byl záměrný. Chtěl jsem mít do začátku nějaké nosné téma a co jiného využít než start celoplošky. Následoval další článek, rozhovor s programovým šéfem Impulsu Jirkou Němečkem, díky čemuž okamžitě vznikly spekulace, že tento web je pouhou PR aktivitou Radia Impuls. Nebyla to pravda, pouze jsme využili zásadní události pro jednodušší start,“ říká s odstupem času Radek Dresler o úplných začátcích serveru RadioTV.


Tehdy byl server radia.cz průkopníkem mezi mediálními weby. Až později se atraktivní mediální tematika stala součástí několika dalších projektů a dnes jsou informace z mediálního prostředí běžnou součástí každého zpravodajského webu. „Je to logické. I když mediální weby zdaleka nedokáží generovat návštěvnost jako například seznamky, jejich návštěvníci mají pro inzerenty větší cenu a články bývají často citovány třeba tištěnými periodiky, což zvyšuje prestiž a atraktivitu nejen pro weby samotné, ale i pro jejich vydavatele,“ tak vnímá současnou situaci zakladatel a první šéfredaktor Radia.cz Radek Dresler.


Server RadioTV se do své podoby dostával postupně. V roce 1999 byla na doméně Radia.cz dostupná první „modrá verze“ webu, která měla být pouze dočasným řešením, ale nakonec vydržela přibližně dva roky. Pak nastal první „žlutý“ redizajn, a ten vydržel další čtyři roky. Začátkem řijna 2001 se populární web o rádiích rozšířil i na televizní oblast a 1.10.2001 začal vycházet pod značkou RadioTV.cz. Šéfredaktorem se na následující dva roky stal Jan Potůček, který do té doby vedl mediální rubriku v projektu Svět NaModro a médiím se pak věnoval i v Lidových novinách.


Zastavme se na chvíli v roku 2001. Tehdy se aktivity RadioTV rozšířily i na Slovensko, kde v řijnu zahájil ostrý provoz projekt Radioweb.sk. Založili ho tamní nadšenci z oblasti rozhlasového vysílání – Róbert Kalmár a Juraj Koiš – a důležitou odbornou i technickou podporu jim poskytl Radek Dresler, který se aktivně podílel na provozu webu. Radioweb se postupně plně začlenil do RadioTV a dnes funguje jako plnohodnotná slovenská mutace pod značkou RadioTV.sk.


Historických milníků bylo v době RadioTV ještě několik. V roce 2003 do něho vstoupil investor, společnost ABradio, která provozovala streamingový portál se stejným jménem. Později se nejen ABradio, ale i RadioTV stalo součástí největší rozhlasové mediální skupiny na českém trhu – Media Bohemia, kde figuruje dodnes.


Tolik stručná historie webu, který se o několik měsíců „dožije“ 10 let. A co pro vás připravujeme v pomyslném 11. roku života? Ten by měl být z historického hlediska výraznějším posunem vpřed. Kromě potřebného nového designu, a dílčích vylepšení systému, které máme v plánu dlouhodobě, se tým RadioTV rozroste o nové spolupracovníky. V průběhu ledna s námi začne spolupracovat Jaroslav Hadrava z agentury Median, Jakub Bouček z někdejšího Rádia Akropolis, posílíme spolupráci s Petrem Kružíkem, který se věnuje vysílačům a ustanovíme nového šéfredaktora. Podrobnosti vám sdělíme již na přelomu roku, koncem prvního lednového týdne.


Mnoho úspěchů do nového roku přeje
tým RadioTV

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .