Připomínka srpna 1968 vrcholí a diváci ČT budou mít ojedinělou možnost vidět dosud neviděné. Devět z deseti Čechů už někdy někde slyšel pojem „digitalizace“. Česká televize přijde o rozporuplné peníze ze sponzoringu reklamních znělek a na závěr jedna reklama na mléko.
Smutné kulatiny
● ČT se intenzivně věnuje a bude věnovat 40. výročí okupace Československa vojsky Varšavské smlouvy. Na ČT1 začne dnes ve 20:00 desetihodinový komponovaný večer Srpnová noc. Události z osudné noci budou ve vysílání přiblíženy tak, jak probíhaly minutu po minutě.
● Na stránky http://www.srpnovanoc.cz poběží během Srpnové noci (20:00 až 06:00) on-line zpravodajství po 40 letech. V reálném čase jako před 40 lety se zde budou zobrazovat klíčové události z okupační noci – aktivity domácích kolaborantů a Státní bezpečnosti, příjezdy prvních tanků, přílety vojenských letadel, zatčení Alexandra Dubčeka apod.
● Zpravodajský kanál ČT24 bude mít po celý dnešní a čtvrteční den Zaostřeno na srpen 68.
Devět z desíti už slyšelo
● Agentura STEM/MARK zpracovala pro Český telekomunikační úřad výzkum o povědomí českých občanů o přicházející digitalizaci médií. Z výzkumu vyplývá, že 90 % Čechů už o přechodu z analogu na digitál slyšelo. Nejvíce jich je v Moravskoslezském kraji – 97 % a nejméně v sousedním Olomouckém kraji – 71 %.
Je sice hezké, že tolik lidí o digitalizaci ví, ale přínosnější by bylo, kdyby devět z desíti Čechů už digitální vysílání chytalo.
Konec veřejnoprávního sponzoringu
● Na nátlak RRTV končí ČT od 1. září s vysíláním sponzorovaných reklamních znělek. Jde o velice spornou záležitost, protože jen v současnosti vede ČT a RRTV 32! správních řízení týkajících se tohoto produktu. V sedmnácti předchozích případech už bylo rozhodnuto a ČT dostala pokuty v celkové výši 11 980 tisíc korun.
Mléko je zdravé a cool
● Na závěr nabízím jednu tříminutovou reklamu na mléko, která vypadá jako úchylná rocková hitovka.