Komerční televize žijí z reklamy – to je neoddiskutovatelný fakt. Reklamní bloky umisťují všude tam, kam se jim ji podaří prodat. Často se stává, že se díky tomu pohybují na hranici zákona, popřípadě hrají na nervy svým divákům. TV Nova se v pondělí podařil opravdu „husarský kousek“.
Každá česká televizní stanice má své speciality, které se týkají reklamy. Česká televize a TV Prima mají velké obtíže se sponzoringem reklamních znělek. TV Prima dokáže umístit reklamní blok tři minuty před koncem filmu přímo doprostřed rozluštění detektivního zamotance, nebo nasadit reklamní blok tam, kam nepatří. TV Nova zase nezvládá plnit slíbený čas startu pořadů.
V tomto směru měla u mě Nova „osobák“, když začátek filmu Pulp Fiction byl posunut oproti programu o celých 17 minut. Tento svůj rekord překonala naše největší komerční stanice v pondělí snímkem Rychlejší než smrt, jehož start měl být podle programu ve 22:25. Film začal s osmnáctiminutovým zpožděním.
Požádali jsme proto o vyjádření TV Nova k tomuto problému. Tisková mluvčí této stanice Michaela Fričová nám odpověděla takto: „Začátky pořadu publikujeme v TV guidech včetně reklamy, která se prodává ještě den před vysíláním. Jako komerční televize reagujeme na poptávku po reklamním čase i těsně před vysíláním. Časy uváděné v TV guidech, které jdou do tisku téměř tři týdny před vysíláním, je proto potřeba brát jako orientační.“
Divákovi tedy nezbývá než se s touto situací smířit, protože každá reklama je dobrá a on se dostává až na druhou kolej zájmů. Může také odhodit televizní program do koše a sázet na náhodu, popřípadě se mohou programy zjednodušit na pouhá konstatování, co ten den jednotlivé stanice uvedou. A třeba se brzy dočkáme nové divácké soutěže „Hádej, kdy co pustíme!“