RadioProjekt IV.-I.Q 2007: Ohlasy z rádií

Výsledky poslechovosti za poslední čtvrtletí loňského a první čtvrtletí letošního roku jsou známy již téměř týden, takže přichází čas na tradiční ohlasy z rádií. Ředitelům rozhlasových stanic jsme položili tři otázky: 1. Jaký máte dojem z čerstvého výstupu RadioProjektu? 2. Jste vy osobně s vašimi výsledky spokojeni? 3. Překvapil vás nějaký výsledek? Zde jsou odpovědi těch, kteří na naši výzvu reagovali. Rádia, která se zatím nevyjádřila, mohou tak učinit dodatečně na adrese redakce@radiotv.cz, jejich vyjádření bude do článku doplněno.

Michal Balík (Fajn rádia):

1. Mám upřímnou radost z výsledků severočeského Fajn North Music, podařilo se nám znovu potvrdit pozici leadera trhu. Na druhou stranu zklamáním je pro nás pokles Fajn Rádia v Praze a  olomouckého Fajn Rádia Hity, kde se zatím neprojevil dopad programových změn, které byly spuštěny v druhé polovině dubna, např. show Odpolední masakr nebo nový formát hudebního rána. Když se podívám na výsledky ostatních stanic rodiny Fajn Rádií, musím vyzdvihnout výrazný nárůst Fajn Rádia Life a stabilně dobré výsledky Fajn Rádia Agara.

Petr Vladyka (Evropa 2):

1. Nejde o dojem z konkrétního Radio Projektu. Jde o to, že nyní již máme výsledky za delší časové obodobí, které můžeme porovnávat a analyzovat.
2. My jsme spokojeni, protože Evropa 2 je stabilně nejposlouchanějším hudebním rádiem pro mladé. Evropa 2 je tak tradičně skvělou rozhlasovou značkou na oslovení mladých lidí ve věku 12 až 39 let, která v tomto směru nemá na rozhlasovém trhu v Česku konkurenci.
3. Překvapilo mne, jak se vedoucí trojice rádií rozdělila. Uvidíme, zda příští výsledky budou znamenat, že budou tyto tři rádia opět oscilovat kolem podobných hodnot jako doposud, anebo zda se skutečně oddělí. To bude zřejmé ale až v průběhu tohoto roku.

Martin Rigler (Kiss Radio):

1. Současný radioprojekt vykazuje přibližně stabilní výsledky
2. Rozhodně nejsme spokojeni s výsledky v Brně a v Plzni. V Plzni je to již dlouhodobá záležitost a to je   důvodem ke změně formátu a programování. Sporadické je to u výsledků celkově, jelikož statistická chyba může být v rozsahu 10 – 15 tisíc posluchačů v denní poslechovosti na radio, a to je podle mne, velké číslo. Jsem spokojen s výsledky Kiss Morava, Kiss Publikum a Kiss Jižní Čechy.
3. Ne.

Jan Pokorný (ČRo 1 – Radiožurnál):

1. Špatný.
2. Nespokojen.
3. Ano.

Jiří Hrabák (Rádio Impuls):

1. Po tak pozitivních výsledcích Rádia Impuls mám samozřejmě jen ty nejlepší dojmy a úsměv na rtech. Při zkoumání výsledků z dlouhodobého hlediska je ale třeba vždy vzít v úvahu, že ve vývoji poslechovosti dochází k cyklickým změnám, a to jak v rámci ročních období (jsou rádia, která typem programu přitahují větší pozornost v období „tmy“ a opačně rádia, kterým se více daří v období „světla“ – tedy na jaře a v létě) a také i v rámci cyklů několika let. Proto se na výsledky díváme sice s radosti, ale zároveň realisticky a snažíme se z nich pochopit, kde máme rezervy.
2. viz. 1.
3. Nevidím nikde žádné velké překvapení, snad s výjimkou většího poklesu radia Blaník.

Martin Hroch (Radio Investments):

1. Radioprojekt se určitě usadil a čísla, která nám posílá jsou víceméně stabilizovaná. Mám ovšem pocit, že ochota respondentů odpovídat v podobných anketách v přímé úměře s rozvojem telemarketingu klesá.
2. Osobně mám největší radost z výsledku Country Rádia, tam naše strategie vychází učebnicově, dále mě těší při pohledu na výsledky Radia 1 to, že alternativa se prosazuje v záplavě komerce. Radio Beat je solitér v našem portfoliu a je programovou variantou i pro posluchače mimo hlavní město, takže tam vidím veliký potenciál. Kiss 98 zastavil pokles, a Spinem si snad také v budoucnu neuřízneme ostudu…. Takže celkově ano – spokojenost
3. Bohužel ne, nezaznamenal jsem u nikoho žádný raketový nárust poslechovosti. A na to, co se komu povedlo méně ať poukazují jiní…

Marcel Kotyk (Hitrádia):

1. Mediaprojekt je pro mě i všechny kolegy náporem na psychiku. Já jsem tentokrát spokojen. RP se chová relativně stabilně a dlouhodobé trendy ukazují úspěšnost naši snahy o rozvoj regionálních rádií pod značkou Hitrádia.
2. Z pohledu rodiny Hitrádií mě potěšilo navýšení týdenní i denní poslechovosti. V minulém období nás posílilo Hitrádio Dragon a do příštích výstupů se rozšíříme o Rádio MOST, které již od začátku letošního roku sdílí hudební strategii Hitrádiíí. Těší mě, že nasazení našeho playlistu přineslo nárůst posluchačů. Současný týdenní zásah skupiny dosahuje bezmála 1 milion posluchačů (959 tis.) a to je více než 10 % populace ČR ve věku 12-79 let. Pokud bych měl vyzdvihnout dílčí úspěchy, musím jmenovat především Hitrádio Faktor, které opět významně posílilo (o 4 tis. Weekly Reach a zejména o 14 tis. Daily Reach). Velmi silné postavení si drží Hitrádio FM Plus, které je nejúspěšnější stanicí naší skupiny. Chtěl bych za to poděkovat programové ředitelce Andree Ulčové, která odchází na mateřskou dovolenou i celému plzeňskému týmu.
3. Překvapily mě poměrně velké změny v konzervativní části rozhlasového trhu. Těžko hodnotit, jsou-li pohyby mezi rádii Blaník, Country a Impuls jednorázovou výchylkou, nebo signálem zásadnějšího přesunu posluchačských preferencí.  Jde o zásadní hráče na trhu a určitě bude zajímavý jejich další vývoj – z mého pohledu především v jednotlivých regionech. Počkejme, co přinesou srpnové výstupy.


					
Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: