Zpravodajská televize Z1 se připravila na dopady hospodářské krize a předpokládané snížení objemu televizní inzerce v ČR. „Součástí přijatých opatření je pevně daný rozpočet na letošní rok a změna obchodního modelu televize,“ říká generální ředitel televize Z1 MARTIN MRNKA. „Věříme, že nám nyní přijatá úsporná opatření přinesou jistou konkurenční výhodu vůči těm médiím, která úspory teprve čekají,“ dodává. Nový obchodní model televize Z1 vychází ze změněných podmínek na trhu. Kromě zastoupení ze strany agentury Arbo Media (dnes Media Master) a vlastního obchodního oddělení bude Z1 využívat také služeb agentur BPM a AT Media. Ty začnou od 1. března nabízet Z1 jakou součást svých obchodních balíčků.
Součástí nové strategie jsou také některé personální změny. Od 1. března bude rozdělena dosud kumulovaná funkce ředitele a šéfredaktora zpravodajství. Šéfredaktorem zpravodajství zůstává HANUŠ HANSLÍK, ředitelem zpravodajství bude dosavadní vedoucí sportovního zpravodajství DANIEL MACHO. Od stejného data je ředitelkou publicistiky pověřena KATEŘINA PFAUSEROVÁ. Po vzájemné dohodě končí ve funkci ředitele techniky a výroby VÍT NOVOTNÝ.
Úspory se netýkají programového schématu. V březnu přibude zpravodajství a objeví se také tři nové pořady. Módní Fashion Station, magazín o moderních technologiích Digiworld a nový diskusní pořad s dosud pracovním názvem Fenomén.