Výzkum poslechovosti a respondenti

respondentVětšinu výsledků sledování poslechovosti lze úspěšně zpochybnit, čehož jsme svědky i na tomto serveru. Co čtenář, to názor a nelze se divit, protože nemáme všichni rádi stejný druh hudby a ne každému se líbí stejné moderování či moderátoři. Pokud výsledky jsou shodné s naším vkusem, nemáme „důvod“ je zpochybňovat, ale běda je-li to v rozporu s naším názorem. Já sám beru uvedené grafy jako zvláštní hru o cenu reklamy, proto mě nevzrušuje pořadí toho či onoho rádia, ostatně ve většině případů mají společného vlastníka. Jemu je potom lhostejné z jakého rádia mu přicházení na konto korunky. Podle počtu posluchačů se určuje cena reklamy a tady mi to připomíná dohodnutí výsledku ještě před zápasem, kdo v zápase zvítězí. Kdybych šel dále, pak bych grafy bral jako špatnou hru s důvěřivými posluchači. A ruku na srdce, poslouchá někdo z vás pouze rádia, která jsou v čele tabulky? Věrohodnost by pro mě podpořilo další doplnění tabulek o následující údaje:

  1. Věkové kategorie respondentů
  2. Vzdělání respondentů
  3. Zdroj poslechu, případně použité zařízení)*
  4. Místo poslechu – stanoviště antény
  5. Druh hodnoceného, poslouchaného, programu
  6. Informace o pokrytí signálem sledovaného území s poznámkami o překrývání regionálními stanicemi sousedního území

Že si vymýšlím? Asi ano, ale tyto chybějící údaje dělají z grafů pouhé malůvky, byť vyvedené barevně. Také mi připadá podivná nabídka APSV umožňující podílet se na financování výzkumu RP od 1.1. 2009. První data tedy mohou mít za 1. a 2. čtvrtletí roku 2009 (výstup dat 1. čtvrtek v srpnu 09). Pořadí asi určí procento podílu?

Poznámka: Přijímač (anténa), kabel, internet)*

Autor článku:
Štítky: ,