Máte rádi psy a modrou barvu? Jste „sova“ a večery si zpestříte sklenkou vína? Upřednostňujte léto před zimou a své myšlenky svěřujete starému dobrému papíru? Pak jste na nejlepší cestě stát se úspěšným podnikatelem, kterého si lidé váží.
![](https://www.radiotv.cz/wp-content/uploads/2023/10/th_c4cb29c79b787f2a13d795dfb10d9881.jpg-675x450.webp)
Česká poradenská společnost HPCG na začátku září představila finalisty 11. ročníku ocenění pro firmy, kterých si lidé váží, Český Goodwill 2023, známého též jako „firmové oscary“. V polovině září odborná porota zvolila nejsilnější v základních nominačních kategoriích Tradice, Inovace, Partner, Made in Czechoslovakia a nově také v kategorii Marketér. O půlnoci 30. září skončilo hlasování veřejnosti, které rozhodlo o novém nositeli titulu v kategorii Osobnost Český Goodwill.
Třiašedesát podnikatelů, kterých si lidé váží, představuje rozmanitou skupinou, mají však několik společných rysů, které mohou být inspirací i pro vás. Všichni podnikatelé nominovaní na ocenění Český Goodwill jsou – mimo jiné – dotazováni na jejich životní styl a osobní preference. Nejinak tomu bylo letos, a na základě výsledků tohoto průzkumu jsme sestavili následující zábavný portrét „typického českého podnikatele“.
Milovník psů
Pes – věrný a oddaný společník nejen na cestách k novým obchodním příležitostem a jako trenér pro rychlé rozhodování. 72 % úspěšných podnikatelů se rádo inspiruje věrnostní a energií svého psa. Jen 19 % dává přednost kočkám.
Sova – noční pták
Když přijde na pracovní styl, mohou se podnikatelé rozdělit na dva tábory: „ranní ptáčata“ a „sovy.“ Dvě pětiny (39 %) z nich se cítí nejvíce produktivní ráno a těší se na ranní výzvy. Naopak, tři pětiny (58 %) podnikatelů upřednostňuje večerní hodiny, kdy jsou ve svém živlu a dokážou zvládnout i ty nejnáročnější úkoly.
Ve víně je pravda
Přestože jsou Češi označováni za národ pivařů, pouze pětina (22 %) podnikatelů dává přednost pivu před sklenkou vína. Jako příjemnou inspiraci na dlouhé pracovní večery anebo při oslavě úspěchů své firmy se více než dvě pětiny (61 %) úspěšných podnikatelů nechávají unášet do světa vín a vychutnávají si rozmanitost chutí a vůní. Desetina podnikatelů je naopak zapřisáhlými abstinenty.
Červená vs. modrá
Červená symbolizuje vášeň a energii, zatímco modrá představuje klid a spolehlivost. Když jde o oblíbenou barvu a volbu mezi červenou a modrou, většina podnikatelů (62 %) zvolí modrou, necelých 28 procent pak červenou, a zbytek buď obě barvy, jinou, nebo má rád všechny odstíny barevného spektra.
Na letní vlně
Z ročních období v preferencích podnikatelů jednoznačně dominuje léto. 71 % jej označilo za své oblíbené roční období, zřejmě proto, že teplé a slunečné letní dny přinášejí inspiraci a odpočinek po náročných pracovních měsících a v neposlední řadě také novou energii pro další výzvy, na něž bývá závěr roku bohatý. Zima má také své příznivce, ale pouze 14 %.
Papír nebo tablet?
Úspěšný podnikatel je flexibilní, což se odráží v jeho přístupu k technologiím. I když běžně pracuje s digitálními nástroji, tablet jako první volbu pro zachycení svých kreativních nápadů a myšlenek zvolí čtvrtina podnikatelů (28 %). Věrnost tradičním postupům zachovávají více než dvě pětiny (63 %) podnikatelů, které si své nápady a cíle zapisují raději na papír.
Vzdělání je pro úspěch v podnikání také důležitým faktorem. 78 % podnikatelů má vysokoškolské, pětina (19 %) středoškolské a 4 % vyšší odborné vzdělání. Navíc, skoro 10 % si svá studia (ať už vysokoškolská či středoškolská) doplnila o titul MBA.
Noví držitelé firmových oscarů Český Goodwill 2023 budou slavnostně představeni na galavečeru, který se koná 19. října 2023 v Praze.
Český Goodwill je oceněním pro firmy, kterých si lidé váží. Od roku 2013 je pořádá česká poradenská firma HPCG (Hlavatý & Partners Consulting Group). Nad transparentním průběhem dohlíží světově uznávaná certifikační autorita TÜV SÜD Czech. Mediálními partnery jsou FTV Prima, Magazín KPCG a RADIOHOUSE. Partnery ocenění Český Goodwill 2023 jsou společnosti X Production Digital, ETNETERA, FLEXIPAL, HELUZ, AVETON a BOHEMIA PAPER.